'Ni no Kuni-marketing had beter gemoeten' | Gamer.nl

'Ni no Kuni-marketing had beter gemoeten' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Ni no Kuni is met 500 duizend verkochte exemplaren wel een succes, meent Hino, maar de marketing had volgens hem beter gekund. Met name over de Japanse releasedatum, die dicht zat op die van Monster Hunter Portable 3rd, had beter nagedacht moeten worden.

In eerste instantie dacht Hino dat Monster Hunter geen invloed zou hebben op de verkoop van Ni no Kuni. Achteraf gezien denkt hij echter dat dit wel het geval is geweest; de spellen zijn beide role-playing games gericht op een vergelijkbaar publiek. Hino vindt het naïef dat hij daar niet eerder goed over na heeft gedacht. Ni no Kuni kwam op 9 december uit in Japan, acht dagen nadat Monster Hunter op de markt kwam. Toen de verkoop van Monster Hunter begon af te nemen, begonnen die van Ni no Kuni te groeien, vertelt Hino.

Ni no Kuni: The Sorcerer of Darkne

In Ni no Kuni: The Sorcerer of Darkne staat het uitwi elen van gevoelens centraal. De hoofdpersoon is een 13-jarige jongen die zijn moeder is verloren. Op een dag verschijnt een geest die hem een magisch boek overhandigt waarmee hij in een andere wereld terecht komt. Deze wereld kent veel overeenkomsten met de echte wereld en probeert hij tijdens zijn avontuur te vinden om zijn moeder terug te krijgen.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou