Dat is vergelijkbaar met de game op Xbox 360 en PS3, maar de Definitive Edition draait wel in 1080p. Het spel verschijnt op 28 februari op PlayStation 4 en Xbox One en heeft ook een vernieuwd model van Lara. Verder moet de gameplay compleet hetzelfde zijn.
Amos onthulde ook dat Tomb Raider tegen het einde van 2013 winstgevend werd. Het spel verscheen in maart 2013 en verkocht binnen een maand 3,4 miljoen exemplaren. Square Enix had echter op vijf a zes miljoen exemplaren gerekend. "Tegen het einde van vorig jaar stond Tomb Raider in het zwart", aldus Amos. "De versie op pc en vorige generatie consoles is nu winstgevend."
Reacties op: 'Next-gen versie Tomb Raider 30 frames per seconde'
Dubstepzz
cowzers
darkmanwls
Hipnoize1
Nicka187
Vogeltje
ShadowX
De 360 zal ik wel niet aan de straat stenen kwijt raken dus misschien geef ik die dan wel weg op het GNL forum hier.
Bonecrusher1973
Er zijn amper spellen op de PS4, dus ik ga hem wel halen
markje94
Maar mijn GTX780 draait dan in een keer bagger
Ries
Nicka187
Xanadu
Aquemini
geert1
Dat het spel draait op 30 frames per seconde is een beetje jammer, maar wel te verwachten. Het is een visueel prachtig spel en dat maakt het zwaar voor de hardware. Zolang de framerate constant is (en dat wordt wel beweerd), speelt het heel aardig (op consoles ligt de framerate meestal rond de 30-40). En het gaat tenslotte om het spel zelf en op dat gebied doet Tomb Raider veel goed.
Wie nieuwe content en gameplay wil, zal moeten wachten op het vervolg op deze game. Ik verwacht dat die binnen enkele maanden, of uiterlijk tijdens de E3 in juni, wordt aangekondigd. En ik heb nu al zin om weer een Tomb Raider-game van deze kwaliteit te spelen. Hopelijk nog wat meer tombs, die ook groter en complexer zijn, dan komt het helemaal goed.
D4rKy28
Bonecrusher1973
Rest van de games op de PS4 zijn allemaal gewoon 1080P en 60fps, met gemak zelfs, als je denkt dat het niet kan heb je gewoon geen verstand van hardware of je loopt wat te trollen.
Meer heb je niet nodig voor soepele gameplay in de huiskamer, aangezien de meeste schermen maar tot 1080P gaan en 60 fps de max is voor het menselijk oog.
FIFA Soccer 14
NBA 2K14
Blacklight Retribution
Call of Duty: Ghosts
DC Universe Online
Flower
Injustice: Gods Among Us Ultimate Edition
Killzone: Shadow Fall (Multiplayer only)
Resogun
Allemaal 1080P en 60fps, en dat zijn launchtitels, dus…
Visstick
geert1
Bovendien: De PS3 en Xbox 360 zijn ook al jaren zwaar inferieur qua hardware, maar het plezier is er niet minder om. Mensen willen een ervaring graag in cijfers uitdrukken, en grijpen dus naar fps en resolutie als een soort graadmeter voor een game. Maar de graphics zijn in werkelijkheid natuurlijk slechts van beperkte invloed op die ervaring. Het draagt wel bij aan de inleving en de sfeer, maar gamers wennen ook enorm snel aan een niveau qua graphics en worden er dan blind voor. Zolang er goede games uitkomen waar ik plezier aan beleef, vind ik de technische details niet zo interessant.
En de consolebouwers hebben concessies moeten doen om de prijs laag te houden. Persoonlijk had ik liever € 600-800 betaald voor een console met echt dikke hardware, maar zo'n console zou geen succes zijn geworden in de gehele markt (in minder rijke landen zou dat niet werken, en ook hier zouden ouders er niet zomaar eentje halen voor hun kind). En zonder hoge verkoopcijfers van de consoles, zouden er weinig games uitkomen, dus we zullen genoegen moeten nemen met de PS4 en de X1 zoals ze zijn, ben ik bang :)
RavenMMG
ouwegamert
als dat wel het geval was geweest had ik m wel gekocht,nu laat ik m lekker liggen.
ga geen 45 euro uitgeven aan iets wat maar half opgepoetst is….grafisch iets sterker en (maar) 30fps….
hoop niet dat dit een trend wordt.