Nieuws
Grand Theft Auto 5

Next-gen versie Grand Theft Auto 5 uitgesteld naar maart 2022

Game zou eerst op 11 november dit jaar verschijnen

Geschreven door Michel Musters op
De PlayStation 5- en Xbox Series X en S-versies van Grand Theft Auto 5 zijn uitgesteld naar maart 2022.

Dat blijkt uit een nieuwe trailer van de game die vanavond tijdens de PlayStation Showcase werd getoond. Het spel stond in eerste instantie gepland voor een release op 11 november dit jaar. Ook de PS5- en Xbox Series-versies van GTA Online komen pas in maart 2022 uit.

Grand Theft Auto 5 verscheen oorspronkelijk in 2013 op Xbox 360 en PlayStation 3. De game is daarna ook op pc, PlayStation 4 en Xbox One uitgekomen. Het spel is al wel speelbaar op PlayStation 5 en Xbox Series X en S via backward compatibility, maar de aankomende next-gen versie moet diverse verbeteringen doorvoeren.

Dit artikel delen:

Lees meer

Ghostwire: Tokyo moet in de lente van 2022 uitkomen Alan Wake Remastered verschijnt op 5 oktober, eerste trailer getoond
13

Reacties op: Next-gen versie Grand Theft Auto 5 uitgesteld naar maart 2022

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Ardyn

    • 9 september 2021 22:53
    Ik kan iets aan mijn ogen hebben misschien… maar het ziet er net zoals op de PC uit.
    Dit noem ik echt niet PS5-waardig. Wat ik wel als goed nieuws zie, dan weten we dat Rockstar met hun mankracht bezig is aan iets anders.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TiRamySu

    • 10 september 2021 11:01
    @Ardyn dacht ook iets aan me ogen te hebben haha. Toen ze het aankondigden had ik wel meer verwacht. Ik ga dit iig niet weer kopen voor de derde keer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Derper

    • 10 september 2021 15:57
    @Ardyn Het ziet er net zo uit als op de PC. Dat is niet ps5 waardig? De ps5 zal niet kunnen laten zien wat een PC kan. Of bedoelde je dat het er net zo uitziet als de trailer toen de pc versie voor het eerst werd aangekondigd?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 10 september 2021 16:51
    @Derper
    De PC zonder enige vorm van grafische modificaties. Dus net als toen het spel voor de PC werd aangekondigd ja.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • soccerroos

    • 9 september 2021 22:58
    Ben totaal niet onder de indruk.
    Ik wacht wel 6jaar op gta6

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 9 september 2021 23:06
    Krijg beetje dejavu gevoel van de trailer van ps3 /360 naar ps4 xbox one trailer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 9 september 2021 23:11
    Insomniac komt met twee nieuwe triple AAA games en Rockstar is lekker aan het cashgrabben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 10 september 2021 00:03
    Gta 6 komt pas aan het eind van de ps5

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 10 september 2021 04:25
    Ben niet eens verbaasd dat het gewoon een miniem opgepoetste versie is. Beschamend dat Rockstar dat doet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 10 september 2021 14:02
    Je hoeft het niet te kopen. Altijd maat dat gebler over minimale update dit, update dat.

    Alleen al het vooruitzicht om het formaat game bestand te verkleinen is reden genoeg om deze game te kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Derper

    • 10 september 2021 16:42
    @san5324 Dat klopt, maar ergens zou het wel fijn zijn als we dan iets anders konden kopen. De keus is nu GTAV of GTAV (rockstar dan) En die GTAV hebben we al tien jaar de tijd voor gehad. Na het twee keer uitgespeeld te hebben ben ik niet de doelgroep om het nog een keer te kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 10 september 2021 17:52
    @Derper

    Rdr? ;p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Derper

    • 15 september 2021 12:58
    @san5324 uitgespeeld op ps4 en op de pc (zal mij niet verbazen als die straks ook een update krijgt) RDR2 is ook al bijna 3 jaar oud heh.