Nieuws
Rocket league aerial action

Speel Rocket League in 4K en 60fps dankzij next-gen update

120fps op Xbox Series X

Geschreven door Cody van den Bogert op
Rocket League krijgt een next-gen update die de game op 4K en 60fps moet laten draaien op PlayStation 5 en 4K met 120fps op Xbox Series X.

Dat heeft ontwikkelaar Psyonix laten weten in een bericht op de officiële website van de voetbal-racehybride. De ontwikkelaar geeft aan dat er twee updates verschijnen en dat de eerste tegelijk verschijnt met de nieuwe consoles.

Bezitters van een Xbox Series X kunnen straks racen in 4K en 120fps met HDR, terwijl Xbox Series S-gebruikers het moeten dan met 1080p, 120fps en HDR. PlayStation 5-bezitters kunnen de game spelen in 4K en 60fps en HDR. Het bericht leert ons verder dat de laadtijden op alle consoles korter zullen zijn en dat het spelen in split-screen een stuk soepeler moet verlopen.

De tweede update lijkt vooralsnog enkel te lanceren voor Xbox Series X en S. Deze update biedt spelers de optie om te switchen tussen de Quality- en Performance-modus. Ten slotte maakt de ontwikkelaar duidelijk dat alle voortgang en items overgezet kunnen worden naar de next-gen consoles via het Epic Games-account.

Dit artikel delen:

Lees meer

'Binnenkort meer nieuws rondom Astro Bot' EA toont next-gen Fifa 21-gezichten
17

Reacties op: Speel Rocket League in 4K en 60fps dankzij next-gen update

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Dutcharjan

    • 11 november 2020 13:23
    En dat de Xbox Series X Rocket League in 120 fps gaat afspelen wordt bewust achter gehouden? ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CodyvandenBogert

    • 11 november 2020 13:32
    @Dutcharjan Whoops haha, scherp! Ik pas het even aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 11 november 2020 13:49
    Wat ook achtergehouden is, is dat je op de PS5 geen games van je interne opslag naar je externe opslag kunt verplaatsen. Dus als je 667 GB vol is, moet je niet alleen een game wissen, maar als je die daarna weer wil spelen, moet je 'm opnieuw downloaden. De PS5 is op dit moment een grote clusterfuck.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 11 november 2020 14:26
    @denver dat heb ik volgens mij hier vorige week gelezen of was het op tweakers

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 11 november 2020 14:49
    @denver wat ik vooral kut vind is dat de ps5 geen 1440p ondersteund..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 11 november 2020 15:57
    @wazp er zijn bijna of geen tv's te krijgen in die resolutie toch? Alleen monitors. Ik heb zelf ook een 1440p scherm 144hz maar ik ga geen ps5 daarop aansluiten. Vind op de bank hangen en spelen op mijn tv beter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 11 november 2020 16:26
    @GoofyZ3 vergeet niet dat heel veel (competatieve) gamers op een 1440p monitor spelen, ook met console. Ikzelf heb 1 console op de tv aangesloten en 1 op mijn 1440p pc monitor.

    Als ik CoD warzone speel dan merk ik bijvoorbeeld echt een groot verschil in reactie snelheid. Ik win veel meer 1 op 1 potjes in de gulag op mijn monitor dan wanneer ik op mijn tv speel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RuanMoleman

    • 11 november 2020 14:54
    @denver Wat je nu ook achterhoudt is dat Sony heeft gezegd dat ze middels een toekomstige update dit wél mogelijk maken :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MrStef85

    • 11 november 2020 15:29
    @RuanMoleman Als er genoeg animo is. Volgens Tweakers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 12 november 2020 08:36
    @denver Hoe hebben ze dit getest dan? want de externe slot op de ps5 staat vooralsnog softwarematig uitgeschakeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ewart

    • 11 november 2020 19:21
    @Dutcharjan goed opgemerkt. Heb zelf een ps5 in de pre-order maar dit is 12 punten voor Microsoft. Had erg graag 120 fps op ps5 gezien

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 11 november 2020 15:58
    Wie heeft er hier een 4k scherm met 120hz? Volgens mij zijn dat er maar weinig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    El Ninjo

    • 11 november 2020 16:31
    @GoofyZ3 🙋‍♂️ blij dat de nieuwe generatie consoles meteen een HMDI 2.1 kabel in de doos hebben. 4K gaat wel hard, 8K zie ik voorlopig nog niet gebeuren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 11 november 2020 16:35
    @GoofyZ3 Ik twijfel. Ik heb een KD-65A1 en die kan 120 Hz aan, maar het toestel is wel drie jaar oud en kan geen HDMI 2.1 aan. Heb het verder nog niet uitgezocht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jerz1993

    • 11 november 2020 16:40
    Rocket League draait op de PS4 Pro ook gewoon op 4K 60FPS hoor…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 11 november 2020 18:42
    Ik draai het op pc op een constante 250 fps, op 1440p dan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Nol

    • 12 november 2020 02:38
    @oropher

    Het gaat hier over de next gen consoles, dus wat eerdere consoles of de PC doen is hier niet relevant.