De ontwikkelaar liet weten dat Neverwinter een vechtsysteem bevat dat leunt op het herkennen van patronen en het hebben van scherpe reflexen. De game, die daarmee volgens IGN behoorlijk tegen het actie-RPG-genre aanleunt, gebruikt de 4th edition-regelset van Dungeons & Dragons.
De release van Neverwinter werd onlangs uitgesteld naar eind 2012. Dit was een gevolg van Atari's keuze om Cryptic Studios te verkopen aan Perfect World Entertainment. Aanvankelijk zou het spel een actievolle coöperatieve RPG worden, maar dat plan is met de nieuwe eigenaar van de baan. Of de geplande verschijningsperiode van eind volgend jaar nog steeds geldt, is onbekend.
Reacties op: Neverwinter wordt een free-to-play MMO
CoMPegasus
Overmind
Divisjon Marduk
NWN3 please. Geen MMO.
dmb97
Campeador
Buiten dat, ben ik het met je eens, al vond ik NWN2 een ongelofelijk rukspel.
Vichan
Divisjon Marduk
Maar als je het vergelijkt met de games die nu uitgebracht worden, dan geeft het ontzettend veel, en is het een goed afgemaakt RPG spel. Tegenwoordig moet je 10X DLC aankopen om ook maar in de BUURT van de content te komen die NWN2 aanbied.