Nieuws
Mortal Kombat 11

NetherRealm geeft gratis in-game geld weg aan Mortal Kombat 11-spelers

Vanwege de pittige Towers of Time-modus

Geschreven door Michel Musters op
Om kritiek op de langzame progressie in Mortal Kombat 11-modus Towers of Time in te perken, geeft ontwikkelaar NetherRealm Studios gratis in-game geld weg aan spelers.

Een van de kritiekpunten op het vorige week uitgekomen Mortal Kombat 11 is dat de Towers of Time-modus erg moeilijk is. In elke 'toren' worden er 'mods' aan gevechten toegevoegd die de regels veranderen.

Om spelers een hart onder de riem te steken, geeft het mensen 500.000 Koins, 500 Hearts, 1000 Soul Fragments en 1000 Time Krystals. Ook wordt de moeilijkheidsgraad van de AI teruggeschroefd en worden de beloningen in Towers of Time talrijker.

Dit wordt allemaal ergens begin deze week aan de PS4- en Xbox One-versies van de game toegevoegd via een patch. De pc-versie heeft de patch al ontvangen. De Switch-versie ontvangt ook nog twee patches: eentje met alle bovenstaande wijzigingen, en eentje die de stabiliteit van de game moet verbeteren.

Mortal Kombat 11 is nu verkrijgbaar voor pc, PlayStation 4 en Xbox One. De Switch-versie is nu nog alleen digitaal verkrijgbaar, maar komt in mei ook fysiek uit.

Dit artikel delen:

Lees meer

Retro Studios zoekt nieuwe werknemers voor Metroid Prime 4 Dying Light 2 aanwezig op E3
18

Reacties op: NetherRealm geeft gratis in-game geld weg aan Mortal Kombat 11-spelers

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • StormFox

    • 29 april 2019 09:02
    Bizar dat dit niet tijdens het testen met velen test-teams naar boven kwam.
    Wellicht omdat de test teams betere skills hebben dan de gemiddelde speler.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 29 april 2019 10:46
    @StormFox ze hebben niet betere skills maar de gemiddelde gamer is gewend om het te gemakkelijk voorgeschoteld te krijgen. Ze weten ook dat als ze dit niet doen ze een shitload aan kritiek krijgen dus…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 29 april 2019 10:16
    Ik vind het een geweldige game die totaal verneukt wordt met de towers of time en het grinden. Deze hele game is gewoon opgezet als een mobiele game, je verdient met alles wat (koins, hearts etc) maar zo bizar weinig dat je jarenlang moet gaan grinden om alles uberhaupt ooit te unlocken. De krypt is totaal random en je hebt geen idee wat je unlocked.

    Daarbij zijn sommige Tower of time challenges gewoon zo bizar dat het helemaal nergens meer op slaat, gister een boss fight met shao-kahn die je de hele tijd @random kan one-shotten, waar zelfs mijn AI fighter niet doorheen kwam na tientallen keren proberen - niet te doen… en dan al je consumables eraan vernaggelen :|


    Dit is een schoolvoorbeeld hoe smerig het MTX en lootboxen probleem is geworden. Eerst releasen, en dan zogenaamd de community te gemoed komen. Een probleem creëren en dan zogenaamd oplossen. Deze game is is perfect gefinetuned voor het grinden naar je portemonnee en dit is totaal niet per ongeluk gebeurd.
    Dit is juist diep getest om de perfecte balans te vinden tussen "te doen" en "ik grijp mijn portemonnee "

    Een enorme smet op een geweldige game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Charlie Mopps

    • 29 april 2019 10:31
    @casualkiller Je omschrijft het imo perfect. Ik ga MK11 om deze reden niet kopen. Ik wil er niet aan mee werken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • StormFox

    • 30 april 2019 07:30
    @Charlie Mopps Ik wil deze praktijken ook niet ondersteunen en daarom
    haal ik het spel wel zodra de ultimate edition in de sale gaat. Geen haast

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Charlie Mopps

    • 30 april 2019 10:14
    @StormFox Als in die editie alles wel een beetje normaal te unlocken valt is dat nog een idee, maar ik denk niet dat ze dit principe er helemaal uit halen. Ook niet in een ultimate edition o.i.d. We zullen zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 29 april 2019 11:40
    @casualkiller

    Schitterend omschreven. Ondertussen veaak ik me prima met deze game. Maar je zegt het spot on.
    Niks is hier per ongeluk te moeilijk gemaakt.
    Dat proberen ze nu wel te zeggen. En doen alsof maar ik geloof daar niks van.
    Dit was bewust gekozen om mensen ten alle tijden te verleiden tot aanschaf.
    En dat filmpje van de week waar ze zogenaamd heel open en eerlijk overkwamen, ja ja.
    Er zijn genoeg mensen die kunnen acteren die geen acteur zijn,
    Wat ik wil zeggen is dat ze heel sympathiek lijken op een filmpje en heel naturel, maar ja dat zijn acteurs ook. Niks zegt me dat dat niet in een goede scène gezet is.

    Een grote smet op een schitterende game, waarvan ik ook denk dat ze onder druk ook wel zullen minderen wat dan boor de spelers weer goed is.
    Beter niet betalen en de druk opvoeren dan accepteren en geld trekken want dan geef je ze of WB wat ze willen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 29 april 2019 14:00
    @casualkiller alleen de gold chests zijn random. De heart chests zijn absoluut NIET random.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 29 april 2019 14:04
    @darkmanwls sorry, ik moet nog 229 fatalities pullen in de tower om er 1tje te openen +)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 29 april 2019 14:33
    @casualkiller Ben het er wel mee eens overigens hoor, de crypt is echt een grindfest. En t lijkt wel alsof ik alleen concept art krijg, of skins en items voor characters die ik NIET speel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 29 april 2019 11:03
    Vechten onderling met vrienden met een pot bier. Daar vermaak ik me goed mee. Al dat andere gedoe bemoei ik me niet mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 29 april 2019 12:02
    Ik zie echt totaal geen reden om een boycot te doen. Micro transacties negeer ik gewoon (er is echt geen één game waarbij ik ooit de drang heb gehad ook maar één micro transactie te doen.) Nee ook mortal kombat 11 ga ik kopen zodra de komplete edition er is en 12 ga ik kopen als die over 2 a 3 jaar uit komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Charlie Mopps

    • 30 april 2019 10:23
    @coola Je hoeft het niet te doen. Maar vind je het idee erachter niet een beetje smerig? Je wordt niet keihard gedwongen, maar de manier zoals het nu uitpakt is toch bezopen? Je wilt toch gewoon lekker een game spelen met de mogelijkheid alles zelf rederlijkerwijs te kunnen unlocken door goed te spelen e.d. Ik vind het zo'n smet op games als ze van die mobiele game praktijken erop na houden. Er alleen naar kijken bederft voor mij persoonlijk al het hele spel. Ik doe er daarom gewoon niet aan mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • BertThaBest

    • 29 april 2019 13:30
    Vind het dan wel raar als ik bovenstaande kritiek lees dat dit in de Gamer.nl review een beetje onderbelicht is. Dit is fundamentele bagger die grote aandacht moet krijgen in een review, want op basis daarvan kopen veel lezers een game lijkt me.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 29 april 2019 14:35
    Overigens wel effe je feiten goed zetten gamer.nl. De PC versie heeft de bewuste patch helemaal nog niet gehad. Die heeft wel EEN patch gehad, maar dat was voornamelijk een patch met bugfixes, en een eerste tweak van de difficulty in de towers, De echte patch volgt ook nog, en de currency hebben we zeker nog niet gehad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Buzzard

    • 29 april 2019 20:35
    @darkmanwls Helaas speelt er bij gamer.nl niemand op de pc. Zelfs shooters spelen ze op een console.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 29 april 2019 22:20
    @Buzzard dat niet alleen. Dit is al de 2e onwaarheid over mk11 waar ik ze op wijs. Wordt volledig genegeerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 30 april 2019 18:58
    @darkmanwls Nou hoor ik van vrienden die op ps4 spelen dat ze inmiddels de patch en de bonus hebben gekregen. Pc versie nog steeds niet. Dus gefeliciteerd gamer.nl. Jullie artikel klopt nu NOG MEER niet. En als je jullie bron volgt staat dat ook gewoon duidelijk in de patch notes dat de pc versie TWEE patches krijgt en dat pas de 2e patch dezelfde is als die de ps4 dus inmiddels al gehad heeft. Dus pas het artikel aan, het klopt gewoon niet.