Nieuws
Netflix

Netflix praat met Nintendo over app voor Switch

Nog geen concrete plannen aan te kondigen

Geschreven door Michel Musters op
Netflix overweegt hun app op de Switch te lanceren, zo laat het bedrijf weten.
De streamingdienst is vooralsnog niet beschikbaar op de Switch. Er brak onder fans paniek uit toen het klantenservice-account van Netflix aan iemand die een vraag stelde meldde dat er "geen plannen waren voor Netflix op de Switch".


De tweet is inmiddels verwijderd en Netflix heeft met Polygon gepraat. Het bedrijf zegt dat het "de mogelijkheden met Nintendo onderzoekt, al hebben we op dit moment geen plannen om te delen".

De Switch verscheen in maart 2017 zonder apps voor streamingdiensten of internetbrowsers. Inmiddels worden Hulu in de VS en Niconico in Japan aangeboden, maar daarbuiten zijn er geen streamingapps voor de Switch beschikbaar.

Dit artikel delen:

Lees meer

Hidden Agenda Final Fantasy 15: Royal Edition verschijnt in maart
9

Reacties op: Netflix praat met Nintendo over app voor Switch

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • G.T

    • 16 januari 2018 10:14
    Het zou voor Nintendo een slimme zet zijn als ze er wat geld aan kunnen verdienen, als je zo'n populair console heb, zou het dom zijn niet te doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 16 januari 2018 11:58
    @G.T Maar het is niet Nintendo die twijfelt blijkt dus uit dit artikel. Het is Netflix.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 16 januari 2018 12:11
    @darkmanwls de tablet producenten blackmailen Netflix ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 16 januari 2018 10:17
    Paniek?
    Dat zal toch niet zeker. Men gaat toch niet zeggen dat de wereld zo mongool is geworden dat we al in paniek raken als er iets ontbreekt wat we op elk ander apparaat wel kunnen gebruiken?
    Tuurlijk zou Netflix wel leuk zijn op switch maar om nou in paniek te raken.
    Dat is gewoon zielig.

    Toch hoop ik wel dat ze hem inzetten. Naar ik kijk Netflix op mij PlayStation en dus heb ik geen andere nodig voor mijn manier van gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jurry1984

    • 16 januari 2018 11:19
    Ik zie liever youtube eerlijk gezegd, ook wat meer aansluiting met de game scene, f walkthrough opzoeken of die eindbaas youtuben

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Galixy84

    • 16 januari 2018 14:33
    @Jurry1984 Inderdaad! En doe maar Twitch er ook bij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 16 januari 2018 14:48
    @Jurry1984

    Mee eens, zulke services zijn meer game gerelateerd. Voor info en voor opzoeken alleen al

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 17 januari 2018 07:05
    even inhakend op jullie alledrie, is dit niet makkelijker via een telefoon? Vindt het wel best dat de switch niet alles kan. En iets opzoeken maar dan wel steeds je game verlaten zie ik niet als een vooruitgang. Als ik al iets moet opzoeken dan graag tijdens het spelen, niet eerst spel verlaten, ook niet even kort in slaap stand.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Galixy84

    • 17 januari 2018 09:22
    @Jumpman Als je wilt broadcasten dan heb je wel youtube of twitch nodig.