Nieuws

Netflix gaat vanaf volgend jaar games aanbieden

Bedrijf heeft EA Mobile- en Facebook-topman aangenomen

Geschreven door Michel Musters op
Netflix is van plan om volgend jaar games op zijn streamingdienst uit te brengen.

Het bedrijf heeft Mike Verdu, een voormalige topman bij EA Mobile en Facebook Oculus, aangenomen om het plan te bewerkstelligen, zo meldt Bloomberg

Het is de bedoeling dat volgend jaar al games op de streamingdienst verschijnen. Deze spellen moeten in een nieuwe categorie binnen Netflix verschijnen. Het bedrijf zou in eerste instantie niet van plan zijn om extra kosten naar de gebruiker te rekenen, maar Bloomberg speculeert dat de strategiewijziging het wel makkelijker maakt voor het bedrijf om in de toekomst de prijs te verhogen.

Om wat voor games het gaat, is nog niet bekend. Netflix zou de komende maanden een team opbouwen. Op de website van het bedrijf staan al vacatures voor posities binnen het team.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nintendo brengt in september fysieke versie van Gamestudio uit Nederlandse kruisers en Rotterdamse haven naar World of Warships
17

Reacties op: Netflix gaat vanaf volgend jaar games aanbieden

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • EdwinVP

    • 15 juli 2021 11:34
    Als het maar optioneel blijft. Geen zin om meer te betalen voor games in Netflix abbo. Prima om abbo omhoog te doen waarbij de games erbij zitten maar de standaard moet t toch alleen film en series blijven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 15 juli 2021 11:37
    Schoenmaker blijf bij je leest. Ik ga ook niet mee betalen aan deze streaming onzin, maar uiteindelijk zullen alle gebruikers indirect meebetalen aan deze gaming fiasco.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • brushaway

    • 15 juli 2021 11:52
    @StormFox Iets bij voorbaat een fiasco noemen lijkt me wat kortzichtig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JMG

    • 15 juli 2021 12:13
    @StormFox precies. Laat Netflix maar gewoon DVD’s versturen via de post. Niemand zit te wachten op dat streaming gedoe.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RIOdeMIO

    • 15 juli 2021 12:31
    Als Netflix dit bij hun standaard plan voegt dan betaald iedereen er toch wel gewoon aan. Netflix is niet te missen in 2021!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 15 juli 2021 15:40
    @RIOdeMIO Ik doe het echt heel prima zonder Netflix of welke andere streamingsabbo, hoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RIOdeMIO

    • 15 juli 2021 17:47
    @Witty1889 Je weet niet wat je mist!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 16 juli 2021 10:52
    @RIOdeMIO Ik mis precies nul dingen. Als ik een serie wil zien dan download ik die gewoon, en films zie ik nog steeds het liefst in de bios, als er al iets is wat ik wil zien. Ik denk niet dat mensen doorhebben wat een gigantische timedrain Netflix en consorten zijn. Doe iets met je leven! Die uren krijg je niet meer terug.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RIOdeMIO

    • 16 juli 2021 23:51
    @Witty1889 Download jij lekker je series joh dan kijkt de rest van de wereld lekker na een dag hard werken Netflix en ook nog zonder gezeik en op ieder apparaat ipv torrentjes te zoeken.

    Ik denk niet dat mensen doorhebben wat een gigantische tijd erin gaat zitten om een degelijke torrent te vinden, doe iets met je leven die tijd krijg je niet meer terug.
    Maar goed zoals It al aangeeft zijn er 200 miljoen gebruikers die waarschijnlijk niks met hun leven doen volgens jou dan.

    Daarnaast gaat het hier over extra betalen voor games en of dat er standaard in gaat zitten niet over het feit dat jij alleen Better Call Saul kijkt en daarom niks geeft om Netflix nou fijn ieder z’n eigen ding toch? ik en vele met mij kijken wel wat meer dan 1 serie of je zet wat voor de kinderen op genoeg variatie daar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 15 juli 2021 22:33
    @Witty1889 maar durf te wedden dat je alles dan verder illegaal kijkt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 16 juli 2021 10:48
    @SuperDre Yup. ALs ik al iets kijk. Ik volg eigenlijk alleen Better Call Saul. Ik game of lees liever. Dus een abbo heb ik niet nodig :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 15 juli 2021 13:00
    In principe hebben ze de infra al, ben alleen benieuwd hoe ze het gaan integreren in hun service en hoe ze eventuele controller support toe gaan voegen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • markiewong

    • 15 juli 2021 13:20
    @FishSt1ck controller support hoeven ze niet te regelen, dat wordt door het OS gedaan inprincipe.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ar_barca_ajax

    • 15 juli 2021 13:07
    Als ik er meer voor ga betalen terwijl ik games niet eens wil in zo'n abbo dan stop ik en torrent ik de netflix shows wel weer. Wat een onzin zeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 15 juli 2021 22:34
    Het is mij alleen noet duidelijk wat ze nu precies dan gaan aanbieden, een service als Stadia?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 16 juli 2021 09:16
    @SuperDre Yep (Films, series … en games streamen.), alleen hebben hun dan gelijk 200.000.000 potentiele gebruikers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 16 juli 2021 09:56
    Super slimme actie van Netflix. Ze hebben al 200 miljoen gebruikers. Niet zoals Google die vanaf niks moest starten. Netflix heeft ook de infra al op orde.
    Ik ga zeker wel een game testen via Netflix als dit beschikbaar is