In de podcast zegt Druckmann dat met de nieuwe SSD van de PlayStation 5 laadtijden sterk verminderd worden. Hij gaf aan dat Naughty Dog met The Last of Us: Part 2 moeite had met de limieten van de PlayStation 4. “Aan het einde van een console-generatie voel je altijd de beperkingen. Je hebt constant het gevoel dat je tegen een stel muren duwt en de kleine scheurtjes moet vinden waarmee je iets verder kunt gaan, of het nu gaat om geheugen of CPU of de snelheid van de harde schijf. Als een nieuwe generatie start, is het een tweesnijdend zwaard", zei Druckmann.
"Enerzijds moet je nieuwe technologie bouwen voor de nieuwe hardware en dat kan veel werk zijn", vervolgde hij. "Maar aan de andere kant voel je ineens deze vrijheid van: 'Oh mijn god, we kunnen weer ademen! We hebben geen last meer van de eerdere beperkingen!' En een van de dingen waar we enthousiast over zijn, is de solid-state harde schijf en dus bijna geen laadtijden”, aldus Druckmann.
Tijdens de podcast kreeg Druckmann ook de vraag hoe hij omgaat met de haat die zijn laatste game, The Last of Us: Part 2, heeft gekregen na diens release. Hij gaf aan dat hij kritische meningen begrijpt, maar de harde haatreacties moeilijker vindt om te negeren. “Vooral als het echt gericht is op één teamlid of acteur van de game,” stelde hij. “We hebben een acteur die echt vreselijke, gemene dingen te horen krijgt vanwege een fictief personage dat ze in de game speelt", voegde hij eraan toe.
"Ik vind het gewoon moeilijk om me daar overheen te zetten. Wat ik probeer te doen, is het gewoon zoveel mogelijk te negeren. Wanneer dingen dreigen te escaleren, zijn er bepaalde beveiligingsstappen die we nemen en meld ik dit bij de juiste autoriteiten. Vervolgens probeer je je gewoon te concentreren op de positieve punten en jezelf af te leiden met andere dingen. Maar het is toch min of meer de realiteit op het moment”.
In de podcast zei Neil Druckmann ook dat hij en zijn team niet bezig zijn met een ander project. Hij zegt dat ze even een korte adempauze nemen na de release van The Last of Us: Part 2.
The Last of Us: Part 2 is nu uit op de PlayStation 4. Lees hier onze review over dit langverwachte vervolg.
Reacties op: Neil Druckmann praat over PlayStation 5 en haat op The Last of Us: Part 2
Teknootje
Daarnaast vond ik het hele laatste stuk ook totaal overbodig en dat al uren eerder in de verhaallijn verwerkt kunnen worden.
controvi
Heb gister avond na 31 uur de game uitgespeeld.
En heb daarna wat internviews tussenreviewers en developers gezien.
De game verteld een verhaal dat niet gemaakt is voor jou als de gamer maar voor de game zelf en het verhaal.
Er was 1 plek waar ik moeite had om erdoor te komen maar dat had te maken met de layout van de map en niet zozeer de pacing van de game.
Ik heb gister nog 2 uur zitten malen in mijn hoofd hoe personages geworden zijn zoals ze geworden zijn.
de beslissingen die ze gemaakt hebben en de impact van bepaalde dingen op een personage.
Vooral het tweede gedeelte van de game sprak mij nog meer aan dan het eerste.
Misschien is dit een leuke video om te kijken als je tijd hebt.
https://www.youtube.com/watch?v=Bat38vErWr4
In die video zie echt waarom het tweede deel zo goed is.
Tenminste dat vind ik
Teknootje
maar zal je YT link eens gaan bekijken, wie weet kom ik dan tot een andere visie
Cocabeer
clandestine666
ali3n8tor
Nu heb ik de game nog niet uitgespeeld zit er pas 17 uur in nu, en ik heb eerlijk waar geen idee waar iedereen zo over valt, het lijkt wel of de algehele game-wereld knettergek aan het worden is met hun issues met games, de combat en exploration is zoveel verbeterd tegenover deel 1 en ik heb er zoveel plezier mee, dat ik het idee begin te krijgen om social media maar in zijn geheel af te sluiten, als ik YT of facebook open is het net alsof ik opgesloten zit in een kamer met conspiracy gekkies die elkaar alleen nog maar gekker maken met hun theorieën en eindeloos doorzeurende filmpjes over TLOU 2 waarom dit en waarom dat… Ik ben geen aanhanger/fanboy/verdediger van Druckmann of zo maar damn ik kan begrijpen als hij zich goed kut zou voelen hierover.
Maar goed de game verkocht 4 miljoen exemplaren de eerste dag en het blijkt maar weer dat een kleine vocale groep het goed voor een ander kan verpesten, ik heb echt medelijden met dat soort mensen, haters en fanboys die willen dat je de game haat , en owee als je dat niet doet
controvi
Na 12 uur dacht ik echt van "spelen die gasten allemaal wel dezelfde game of praten we over iets totaal anders?"
De game is niet geschreven voor het plezier van de gamer maar voor het verhaal dat er in zit.
En in een verhaal dat geschreven is voor het verhaal en niet de gamer betekend dat ook dat je keuzes maakt in de game waar je het misschien zelf niet mee eens bent.
Your just there along for the ride.
om het maar zo te zeggen.
In ieder geval nog veel plezier met spelen.
Ik heb hem gister avond uitgespeeld en wat een verhaal.
Also je er maar voor openstaat een stap terug te doen en het complete plaatje te bekijken
GWO
Maar dat er dan mensen zijn die hate-reacties plaatsen; wordt effe wakker in de echte wereld en ga wat doen met je leven…
Voor mij was deze game een hele nieuwe ervaring hoe ik een game speelde - wow - echt een geweldige 'mindfuck'.
Je gaat nog met veel plezier veel uurtjes spelen!
Phobia
GWO
"Dus als je een verhaal niet goed vind, snap je het niet"
Dat zei ik dus niet, ik bedoel dat het verhaal psychologisch complex is en dat sommige dat niet snappen of willen snappen. Maar ik vind dat je skills in 'uit verband trekken' net als de game een dikke 10 verdient.
Phobia
Ik heb overigens tlos 2 niet gespeeld dus heb hier dan ook geen mening over.
Goodieman
GWO
En deel 1 - ook een Masterpiece - helemaal met je eens
Shinjite
Ik snap de ophef gedeeltelijk en zet ook vraag tekens bij sommige dingen maar dat maakt het niet nodig om de mensen die de game hebben gemaakt daadwerkelijk te bedreigen. Kritiek is prima.
hulstpower
Jorn6810
hulstpower
Jorn6810
hulstpower
Jorn6810