Nieuws
PlayStation Classic

Negen games op PlayStation Classic alleen als PAL-versie speelbaar

Bekende kost voor Europese gamers, maar nieuw voor Amerikanen

Geschreven door Michel Musters op
Negen van de games op de Westerse editie van de PlayStation Classic zijn alleen in hun PAL-uitvoering speelbaar.

Dat betekent dat deze negen titels de Europese versies van de betreffende games zijn. Het gaat om Battle Arena Toshinden, Cool Boarders 2, Destruction Derby, Grand Theft Auto, Jumping Flash!, Oddworld: Abe's Oddysee, Resident Evil Director's Cut, Tekken 3 en Tom Clancy's Rainbow Six.

De PAL-versies van de games draaien op 50 Hz in plaats van 60 Hz. Vaak betekent dit dat de games een iets lagere framerate hebben. Europese gamers hebben deze titels zeer waarschijnlijk toch al in hun PAL-versies gespeeld, dus zullen geen verschil merken, maar voor veel Amerikanen is het voor het eerst dat men de PAL-versies van deze games speelt.

In onderstaande video wordt de PlayStation Classic uitgepakt. De console komt op 3 december uit en bevat twintig games.

Bron: PlayStation Blog

Dit artikel delen:

Lees meer

Screenshots van een mogelijke redesign voor Steam getoond Red Dead Online verschijnt morgen
11

Reacties op: Negen games op PlayStation Classic alleen als PAL-versie speelbaar

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • casualkiller

    • 27 november 2018 08:51
    Nooit verwacht dat de 50hrz PAL ellende mij 20 jaar later weer in the ass zou bijten.
    Maar PAL games voor de USA versie ? wtf?

    Preorder officially cancelled! Wat een deceptie… welke idioot verzit dit?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 27 november 2018 09:01
    @casualkiller Dat je na al die backlash nog een preorder had staan vind ik al vreemd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nuage

    • 27 november 2018 09:10
    @Paxopoxo Inderdaad…
    https://youtu.be/DKawjqZ43KQ
    Hier wordt het allemaal nog even mooi samen gevat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 27 november 2018 11:22
    Wat wel is, is dat de PAL versie vaak wel een net wat hogere resolutie heeft….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 27 november 2018 13:53
    @SuperDre of dikke zwarte balken boven en onderin beeld, wat helaas vaker voor kwam.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 27 november 2018 11:54
    Ik krijg steeds meer het gevoel dat dit apparaat door een stagiair is gemaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • KingofHearts045

    • 27 november 2018 13:13
    Waarom zou je iets niet kopen om backlash? Vorm je eigen mening.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 27 november 2018 14:34
    @KingofHearts045 dit. Maar PAL is echt een dealbreaker voor mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 27 november 2018 15:38
    tjeeezus wat bizar.. gelukkig had ik vroeger alle ntsc versies. Als je dan eens bij iemand thuis kwam die tekken 3 pal had, wist je niet wat je meemaakte. Zelfde gelde voor mgs.

    Hele rare keuze idd!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nuage

    • 27 november 2018 15:49
    @nicster Tekken 3 PAL is niks mis mee. Tekken 2 PAL daarentegen speelt in slow motion. Volgens mij valt het verder ook wel mee met de genoemde games. Gelukkig voor wie dit koopt is Final Fantasy VII wel NTSC want die game is merkbaar trager als PAL versie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • poklaan

    • 27 november 2018 19:20
    De game media mag wel een keer wat herrie maken over hoe slecht Sony omgaat met hun oude games (dus PS3 games en alles daarvoor). Dat de PS4 bijvoorbeeld geen PS3 Backwards Compatibility heeft is wel te begrijpen omdat het maken van een Emulator die op de PS4 kan draaien waarschijnlijk zo goed als onmogelijk is ivm met de CELL van de PS3, maar als je ziet hoe Sony omgaat met PS2 en PS1 games kan je wel janken.