Met een auto op hoge snelheid racen en crashen in Need for Speed: Hot Pursuit is vergelijkbaar met neergeschoten worden in een first person shooter. Dat is hoe Keith Munro, de vice-president van EA Marketing, de ervaring omschrijft in een interview met Edge Magazine, waarin hij uit de doeken doet hoe de inspiratie voor de nieuwe Need for Speed-game ontstaan is.
"We hebben inspiratie gehaald uit shooters, zoals Bad Company en Call of Duty. Dat heeft ons bijvoorbeeld geinspireerd om spelers in Need for Speed: Shift via de in-cockpit actie te laten ervaren hoe een echte race aanvoelt," aldus Munro.
Sociale interactie
Een ander aspect van Battlefield en Call of Duty waar Need for Speed: Hot Pursuit inspiratie uit geput heeft, is hoe het online-gedeelte van deze spellen is opgebouwd. Keith Munro stelt dat ze de inventieve en verslavende manier van het multiplayergedeelte in deze games in acht hebben genomen en dat Hot Pursuit een vergelijkbare insteek zal kennen, waarbij de nadruk komt te liggen op sociale interactie.
Reacties op: Need for Speed haalt inspiratie uit shooters
Failsnorviganza
Daar kreeg je ook een paralized gevoel, na een botsing.
Dat zit wel goed, nu het racing gedeeltje nog. ;)
D4rKy28
ligt eraan natuurljik welke serie jij het leukst vond als ik een lijstje kon maken dan bestaat dat uit deze nfs titels
NSF Underground 2
NFS Most Wanted
NFS Undercover
NFS Carbon
NFS Shift
NFS Pro street
Failsnorviganza
Hot Pursuit
Underground
High Stakes
Most Wanted
Porsche Unleashed
De andere delen vond ik wel vermakelijk, maar niet top.
D4rKy28
Shift wel heel erg veel gespeeld trouwens
Baukereg
Failsnorviganza
Ik bedoel, het racen zelf in wat voor race game dan ook, vind ik vaker erg goed.
Wat daar aan vernieuwd aan moet worden? Geen idee eigenlijk.
Ik vind het belangrijk dat het rij gedrag goed is, en je in de single player een goed uitgewerkt spel krijgt. Daarnaast dat de tracks een goede sfeer meebrengen en goed uitgedacht zijn.
De graphics en physics mogen wel vernieuwd worden.
De gfx van dit spel zit goed en dat paralize effect is een voorbeeld uit de physics, dat ik positief noem voor de beleving.
wesszzel
Failsnorviganza
dillan-survivor
fant
1: NfS II
2: NfS III
3: Porsche Unleashed
4: Most Wanted
5: Shift
fant
Bioh4zard
dennis74
OFX
Cybercoala
Sowieso een beetje loos, dat Darky ongeacht zijn reachtie standaard -punten krijgt.
Dit is gewoon iemand op de persoon pakken, en niet om zijn mening.
Aquemini
Die aankomende MMO achtige game van ze gaat ook een super fail zijn.
Ik hoop dat ze in deze game ook echt die dope racetracks van vroeger gaan maken.
Timesplitter
Verder ziet het er wel goed uit!
dillan-survivor
arthurenzo
coenstegeman
Okee, letterlijk gezien is iemand op de persoon pakken een triootje, but hey….