Nederlandse uitgever Gambitious krijgt nieuwe naam en investering van bijna drie miljoen euro | Gamer.nl

Nederlandse uitgever Gambitious krijgt nieuwe naam en investering van bijna drie miljoen euro | Gamer.nl

De Nederlandse uitgever Gambitious heeft een investering van omgerekend bijna drie miljoen euro binnengehaald van het Amerikaanse media- en communicatiebedrijf Advance.

Met het geld wil de onderneming achter bijvoorbeeld Transport Fever en het aankomende Outreach verder groeien en grotere projecten aannemen.

"Voor Nederlandse begrippen gaat dit om een grote investering", zegt oprichter en zakelijk directeur Paul Hanraets. De uitgever trok tot nu toe nog zo'n paar ton uit voor nieuwe games, maar is nu bereid tot ongeveer een miljoen in de buidel te tasten als een ontwikkelaar met een goed spel komt.

Gambitious kondigt tegelijk een naamsverandering aan. Het bedrijf heet voortaan Good Shepherd Entertainment, om de rol als uitgever meer te benadrukken. De onderneming begon in 2011 en werd eigenlijk groot dankzij crowdfunding. Particulieren konden voor een relatief klein bedrag investeren in een spel en daarmee vervolgens aanspraak maken op eventuele winsten.

Inmiddels wordt het zoeken naar financiering voor het bedrijf groter aangepakt. Maar particuliere beleggers kunnen nog wel geld steken in specifieke games die in ontwikkeling zijn.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou