De studenten hebben met het binnenslepen van de prijs een bedrag van ongeveer achttienduizend euro verdiend. Dit geld wordt gebruikt om de game verder te ontwikkelen en om misschien een eigen studio te starten. Daarnaast is het plan om het spel uit te brengen op andere platforms zoals de iPhone en Xbox 360. "Ook gebruiken we het bedrag om een uitgever te vinden", vertelt Vladmir Bondarev, programmeur van Chewy, tegenover Breda Vandaag.

De Indiepub Independent Propeller Awards 2011 werden op 13 maart gehouden tijdens de South by Southwest ScreenBurn in Austin, Texas en is een competitie voor onafhankelijke gameontwikkelaars. Zowel studenten als professionals namen deel aan het evenement. Honderdvijftig games dongen mee naar de prijzen; in totaal was er 150 duizend dollar te verdelen.

Chewy

Chewy is een kauwgompersonage dat door de speler al plakkend, zwevend en rollend langs allerlei obstakels gemanoeuvreerd moet worden. Het einddoel is om de wereld te redden van de slechte kauwgomfabriek die de wereld vervuilt.

"We kregen een tip van een leraar dat we met iets plakkerigs en stretcherig aan het werk zouden kunnen gaan. Zo ontstond na veel brainstormen Chewy", vertelt Bondarev over het idee. Daarnaast hebben de studenten vooral corrigerende tips gekregen over de besturing van het spel. "We hadden een vrij lastige besturing. Ook in Austin waar het werd gespeeld vonden sommige mensen het lastig", vertelt Bondarev. "Maar het is een stuk duidelijker dan in het begin."