Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Nieuws

Nederlandse ruimteshooter Dimension Drive naar Kickstarter

Spel gepland voor Windows en Mac

Geschreven door Thijs Arnoldus op
De Nederlandse ontwikkelaar 2Awesome Studio is een Kickstarter-campagne begonnen voor ruimteshooter Dimension Drive. Dat meldt de studio in een bericht op zijn website.

Dimension Drive is een ruimteshooter gemaakt in de stijl van een stripboek en speelt zich af in een multidimensionaal universum. Het spel werkt met een unieke teleportatiemechaniek die spelers op twee slagvelden tegelijk laat vechten. De game combineert schieten met snelle puzzelactie.

Ontwikkelaar 2Awesome Studio heeft een bedrag van 30.000 euro nodig om het spel op de markt te brengen.  Als de Kickstarter-campagne succesvol blijkt, wordt het spel uitgebracht voor Windows en Mac. De verwachte releaseperiode is december 2015.

Bron: 2Awesome Studio

Dit artikel delen:

Lees meer

Winnaar Logitech-headset en -muis bekend Update: Guitar Hero Live aangekondigd
7

Reacties op: Nederlandse ruimteshooter Dimension Drive naar Kickstarter

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Shoarma

    • 2 jaren, 4 maanden geleden
    Plaats dan ook even een link naar de kickstarter stelletje luiwammesen!
    Ik ben toch niet voor niks zelf een luiwammes.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sollitdude

    • 2 jaren, 4 maanden geleden
    ik heb een vraagje. hoeveel hebben ze jullie betaalt om dit te posten hier? is het zo bijzonder dat een nederlandse arcade ruimte shooter bekent word gemaakt? ik speelde dit soort spelletjes in 1995 al, waarom is dit dan zo bijzonder?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ErikNus

    • 2 jaren, 4 maanden geleden
    Tja, dat kan je je dan over bijna al het nieuws afvragen he. Er komen ook nog steeds platformers uit, die waren er in de jaren 80 ook.
    Wij vinden dit een leuke shmup (het is zelfs een genre!), met een interessante twist.
    Ik heb straks een interview met ze, als je vragen voor ze hebt, stel ze gerust ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 2 jaren, 4 maanden geleden
    Om eerlijk te zijn, vind ik dit niets meer dan een simpel mobile game, en het zou mij niet verbazen als dit gemaakt is in iets dergelijks als Unity, waarbij PC en Mac release niets meer is dan een druk op de knop..
    De intro etc zag er allemaal wel cool uit, maar het spel zelf ziet er nogal simpel uit.. Het zou mij ook niet verbazen als het spel eigenlijk al klaar is, maar dat ze op deze manier even 30.000 extra euro willen binnenharken, het bedrag is namelijk nogal weinig, en daarmee best haalbaar om werkelijk binnen te krijgen..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 2 jaren, 4 maanden geleden
    Mijn eerste reactie was ook 'nou, games als dit waren er twintig jaar terug ook al', maar bij het zien van de trailer zit er toch een aardig leuke mechanic in met het teleporten. Bovendien, online shooters waren er ook al meer dan vijftien jaar terug, en ik kan niet zeggen dat huidige online shooters zoveel meer en beter doen dan toen.
    Unity engine, so what? Zegt dat iets over de kwaliteit? Wasteland 2 is ook Unity.
    Makkelijk geld binnenhalen? Ik denk dat ze hebben gekozen voor een haalbaar en realistisch doel. Als dit gemaakt is voor hun studie, dan hebben ze al de nodige tijd en kennis kunnen benutten om een heel eind met de ontwikkeling te komen. Maar een studieproject in de markt zetten is een volgende stap die zeker een extra budget vereist. Er zijn steeds vaker Nederlandse games van gameopleidingen die de overstap proberen te maken van studieproject naar full release en daar is niks mis mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • unipro81

    • 2 jaren, 4 maanden geleden
    Wat is er mis met Unity…en wat is er mis met een engine die makkelijk compileert naar verschillende platformen…Counterspy is ook Unity en daar vermaak ik me momenteel meer dan prima mee op PS4 en Vita.

    Verder vind ik het qua game ook allemaal wat simpel ogen, maar hey…ik doe het niet beter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sollitdude

    • 2 jaren, 4 maanden geleden
    geloof me, met een 2 weken cursus maak je zulke games alsof het fietsen is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.