"[De PSP Go] biedt ondanks zijn hogere adviesprijs geen meerwaarde ten opzichte van de reeds beschikbare PSP 3000", zo schrijft Niels Thomassen, directeur van Nedgame. Thomassen beklaagt zich over het feit dat alleen Sony de spellen voor de UMD-loze PSP kan verkopen.

Volgens hem gaat dit niet alleen ten koste van de winkeliers, maar ook van consumenten. "Nu loont het vaak de moeite te speuren naar leuke aanbiedingen, goed advies of bijzondere titels bij verschillende winkels en websites, bij de PSP Go is er slechts één partij die het assortiment en de prijzen bepaalt. Met de PSP Go ontneemt Sony in één klap de keuzevrijheid voor de consument en creëert Sony een monopolie op de PSP Go gameverkoop".

Thomassen heeft verder kritiek op de PSP Go, omdat gedownloade spellen niet geruild of doorverkocht kunnen worden. Bovendien worden games gekoppeld aan een persoonlijk PSP-account. In een gezin met twee of meer kinderen kunnen de games zodoende niet onderling worden uitgewisseld.

Dimension Plus

De meeste gameshops en grote retailers hebben de PSP Go wel in het assortiment opgenomen. Dimension Plus geeft aan de nieuwe PSP gewoon te gaan verkopen, en niet te hebben overwogen deze te boycotten.