Nieuws
NBA 2K21

NBA 2K21 bevat nu advertenties die niet overgeslagen kunnen worden

Net als na de lancering van NBA 2K20

Geschreven door Michel Musters op
In NBA 2K21 zitten sinds kort advertenties die niet overgeslagen kunnen worden.

Daar kwamen spelers de afgelopen dagen achter. De advertenties verschijnen tijdens laadschermen en gaan onder andere over de Oculus Quest 2. De laadschermen lijken echter niet veel langer dan normaal afgebeeld te worden. Toch uiten veel spelers - onder andere op Reddit - hun onvrede over advertenties in een game waar zij een premium prijs voor hebben betaald.

De advertenties verschenen onder andere voor de zevende episode van MyTeam seizoen 2, een show die in-game wordt uitgezonden voor een wedstrijd. De advertenties komen op alle systemen voor.

2K Games heeft vorig jaar aan NBA 2K20 ook na de lancering dergelijke advertenties toegevoegd. EA deed dit eerder dit jaar ook in UFC 4, maar besloot de advertenties weer weg te halen na negatieve feedback van spelers.

NBA 2K21 is nu uit op pc, PlayStation 4 en Xbox One. De game komt ook uit op PlayStation 5 en Xbox Series X en Series S wanneer de consoles lanceren.

Dit artikel delen:

Lees meer

Live om 14:30 uur: Zelda: A Link to the Past x Psychonauts Dataminer vindt mogelijk bewijs voor Arena Mode in Apex Legends
40

Reacties op: NBA 2K21 bevat nu advertenties die niet overgeslagen kunnen worden

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    xeros

    • 19 oktober 2020 12:09
    Zou niet moeten kunnen.
    Toch proberen ze het iedere keer weer.
    Tot het moment komt dat er te veel kritiek komt en het hun product/naam schaad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Phoenix_the_II

    • 19 oktober 2020 18:38
    @xeros Electronic Ads Sports: It's in the game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 20 oktober 2020 00:11
    @Phoenix_the_II Alleen is de 2k serie niet van EA, maar van…..2K

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 19 oktober 2020 12:21
    Dus advertenties voor iets dat in de game zit en daar wat meer aandacht aan wil schenken, terwijl je aan het laden bent, en je laadscherm dus niet langer duurt?
    Oh en mijn god zeg, 1 iemand begint er over op reddit en het is meteen wereldnieuws….. Begint langzamerhand wel heel erg de spuigaten uit te lopen met flutnieuws gebaseerd op commentaar van 1 of 2 personen..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 19 oktober 2020 12:51
    @SuperDre buiten dat dit niet echt wereldnieuws is mogen mensen ook wel wat minder mauwen idd. Als de laadtijden er niet onder lijden en vooral als het om ingame producten of zelfs andere games van deze uitgever zouden zijn dan zou dat helemaal niets uit moeten maken. Is overigens ook al zou oud als het 8bit tijdperk maar goed 😅

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 19 oktober 2020 12:55
    @SuperDre door mensen zoals jij hebben we nu dus reclames in je 60euro game.

    De game laat (amerikaanse) politieke advertenties of ads voor de oculus headsets laat zien wat niets met de game te maken heeft is iets wat ik totaal niet zou willen zien in mijn game(s)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 19 oktober 2020 13:01
    @ali3n8tor nou indd wtf het goed keuren van reclames in full priced games is schandalig.
    En ea blijft het maar proberen eerst UFC 3 toen deel 4 en nu deze wat een schaamteloze gasten daro bij ea.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    delta

    • 19 oktober 2020 13:05
    @rpenning Eeh, NBA2K21 is niet van EA maar 2K sports/take two interactive.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 19 oktober 2020 13:08
    @rpenning 2K chief, niet EA.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 19 oktober 2020 14:18
    @clandestine666 oops my bad xd kon ea zijn tho xd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 19 oktober 2020 22:20
    @ali3n8tor en jij hebt ze werkelijk gezien? Of maar weer van horen zeggen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 19 oktober 2020 14:10
    @SuperDre
    Wow…..praat reclames in een game van €60 maar goed. WTF echt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 19 oktober 2020 14:29
    @niqomipa weet je wat bizar is? Iedereen valt hier over terwijl er bij fifa of formula 1 games reclames te zien zijn op de borden auto’s ed. En zo zijn er tal van voorbeelden. Voor mij is de meest opmerkelijke Waverace van de n64. Daar had je bij de uitreiking van de trophy achter je borden van Kawasaki, echter zijn deze in de eShop van de Wii versie aangepast naar Nintendo DS borden. En weet je, het boeit helemaal niets 😁. De ervaring is er niks minder onder. En zolang het de ervaring niet aantast, wat is dan de schade? Helemaal als dit voorkomt dat games dalijk een flinke stijging in aanschaf krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Footy

    • 19 oktober 2020 15:21
    @Jumpman Er is wel een verschil tussen reclame die je in de echte sport ook hebt en reclame van andere producten tijdens de game. Reclameborden langs het veld in Fifa die daar ook in het echt zijn, vind ik geen probleem. Een advertentie te zien krijgen voor een wedstrijd of in de rust, vind ik wel irritant

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 19 oktober 2020 15:27
    @Jumpman
    Ik vind het nogal een verschil om een paar reclame borden langs de kant te zien, of gedwongen worden om naar een politiek getint reclame filmpje te kijken dat werkelijk niets met sport te maken heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 19 oktober 2020 15:43
    @niqomipa @footy het zijn in game reclames die gaan over een show die in game afspeelt, althans zo lees ik het. Maar dat is vast schadelijker dan een kind reclames van energie drankjes constant onder zijn neus te douwen of van creditcard maatschappijen. En in dit geval kost het je geen extra tijd, dus of je naar een scherm kijkt met loading of je krijgt dit te zien, leg me dan toch eens uit wat daarin het probleem nu is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 19 oktober 2020 16:20
    @Jumpman snap je het dan zelf niet dat als je nu zegt dit is helemaal goed gooi maar vol met reclames dat we over 5 jaar meer reclames in games hebben dan op YouTube.
    Kijk maar naar microtransactions zeiden mensen ook maakt niet uit jongens alleen maar cosmetische dingen. En nu 5 jaar verder alles is te koop via microtransactions.dit soort dingen moet je keihard afstraffen oprotten met die onzin in games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 19 oktober 2020 17:47
    @rpenning snap jij dan zelf ook niet dat dit al meer dan 30 jaar in games zit? en dat je net als met dlc dit hebt ik verschillende gradaties? Bepaalde dlc doen ze heel netjes en goed, andere dlc is schofterig en bezopen. Er wordt al zo lang reclame gemaakt in games, dat het eerder bizar is dat we ons hier nu pas druk om maken. Deze trein is allang het station uit en zit op een eenrichtings spoor. Het enigste wat we nog kunnen bepalen is hoe snel deze rijd.

    Wanneer er reclames geforceerd over producten langs komen zoals shampoo of verzekeringen dan is dat idd een grens te ver en zal ook ik me daar tegen keren maar is het game gerelateerd en helemaal uit de eigen game, dan had je destijds ook moeten zeuren bij gta 3 en alle opvolgende delen. Want daar zitten ook reclames is over eigen in game items, merken of shows ed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Footy

    • 19 oktober 2020 18:18
    @Jumpman het gaat niet om reclame voor een ingame show. Het zijn advertenties van Oculus Quest 2 die voorafgaand een ingame show getoond worden. Reclame borden in F1, Fifa of GTA is naast reclame voor het merk ook gewoon immersie. Willekeurige reclames tonen is gewoon not done

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 19 oktober 2020 22:20
    @Footy zolang het game gerelateerd is, iets wat bij mijn hobby aan kan sluiten, heb ik er nul komma nul moeite mee. Juist zaken die buiten dat gebied liggen, daar heb ik wel moeite mee maar reclame’s die over de game gaan of game gerelateerd zijn niet. Ik merk dat wanneer ik een gameplay video op YouTube zit te kijken en ze tonen tussendoor reclame van een andere game ik dat ook minder storend vind als de zoveelste beleggingsreclame.

    En ieder zijn ding uiteraard maar ze voegen het zo toe dat het je niks kost van je game tijd, dan denk ik dat ze er wel over na gedacht hebben hoe ze dit zo minst storend hebben kunnen brengen. Overigens had ik het artikel wel verkeerd geïnterpreteerd en las ik niet goed, dacht dat ze ook reclame maakte voor de show (ipv dat de reclame er vooraf werd afgespeeld 😅) maar dat veranderd niets aan hoe ik er tegen aan kijk. Zoals ik al eerder zei, net als met dlc heb je dlc die kan en dlc die schofterig is. Hier bepaal je zelf je scheidingslijn maar ik denk niet dat ze die lijn overschreden zolang ze niet meer tijd van je vragen dan gebruikelijk (bijv tijdens een laadscherm)