Nieuws
The Last of Us Part II

Naughty Dog reageert op verhaalspoilers The Last of Us: Part 2

"De afgelopen dagen zijn verschrikkelijk moeilijk voor jullie"

Geschreven door Michel Musters op
Naughty Dog heeft een statement op Twitter geplaatst waar het reageert op de gelekte verhalende spoilers van The Last of Us: Part 2.

De afgelopen week verschenen er nieuwe, gelekte gameplayfilmpjes van de langverwachte PlayStation 4-game online. Hierin zaten ook grote spoilers voor het verhaal en de personages. De spoilers verspreidden zich in een razend tempo over het internet.

Naughty Dog laat op Twitter weten het verschrikkelijk te vinden dat het verhaal is uitgelekt. "We weten dat de afgelopen dagen verschrikkelijk moeilijk zijn voor jullie. We ervaren hetzelfde. Het is teleurstellend om te zien hoe pre-release beelden van de ontwikkeling te zien. Doe je best om spoilers te vermijden en we vragen je om anderen niet te spoilen. Je kunt binnenkort met The Last of Us: Part 2 aan de slag. Wat je ook ziet of hoort, de uiteindelijke ervaring wordt de moeite waard."

Regisseur Neil Druckmann deelde het statement en liet zelf het volgende weten: "Mijn hart breekt voor het team. Mijn hart breekt voor onze fans. We hebben er nog altijd enorm veel zin in om de game in jullie handen te krijgen."

Na een kort uitstel kreeg The Last of Us: Part 2 gisteren een officiële releasedatum: het spel komt op 19 juni uit voor PlayStation 4.

Dit artikel delen:

Lees meer

Bethesda doneert miljoen dollars in strijd tegen coronavirus WWE 2K Battlegrounds onthuld, komt dit najaar uit
16

Reacties op: Naughty Dog reageert op verhaalspoilers The Last of Us: Part 2

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Markus88

    • 28 april 2020 08:41
    Maar hoe heeft dit überhaupt kunnen gebeuren? Bedoel Naughty Dog heeft zijn shit normaliteit altijd op orde.. Vooral met TLoU 2 zou je denken alle hands aan dek! Heeft een ND medewerker dit gelekt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 28 april 2020 09:08
    @Markus88 Denk omdat de game al af is en dat er hier en daar toch een review copy uit is of een disc vanuit de fabriek gelekt is.
    Denk dat het sony eigen schuld is door een game uit te stellen die gewoon uitgebracht had kunnen worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baukereg

    • 28 april 2020 08:49
    "Mijn hart breekt voor het team." Aha, vandaar dat de werkomstandigheden zo slecht zijn dat iemand besluit te lekken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 28 april 2020 08:58
    @Baukereg
    Waar baseer je dat op?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 28 april 2020 09:16
    @niqomipa
    Dat zijn de geruchten:
    https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-04-27-the-last-of-us-part-2-leaked-online

    Maar zoals altijd met geruchten is het niet zeker.
    Denk ook niet dat er snel iemand komt om te melden dat hij/zij de spoilers gelekt heeft :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 28 april 2020 09:38
    @Gamegod
    Thanks voor de link! Maar er staat enkel dat het door een boze Naughty Dog medewerker is gedaan. Staat niks over de slechte werkomstandigheden, al kan dat natuurlijk zomaar de reden zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 28 april 2020 10:05
    @niqomipa
    in het artikel staat:
    Naughty Dog found itself in the crosshairs recently after an investigation by Kotaku revealed that crunch remained a substantial problem at the studio.

    klik op het Kotaku linkje :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 28 april 2020 10:29
    @Gamegod
    Ahh oke. Lekker scherp weer van mij. Nog maar een kop koffie 😉

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 28 april 2020 12:38
    The Last of Us opening scene is er 1 die me zeker bij gebleven is, kijk enorm uit naar deel 2.

    Wat betreft de beelden die verspreid zijn, ben je fan dan ga je ze niet bekijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • revanius

    • 28 april 2020 14:12
    @DarkraverX ik ben fan, ik was gewoon rustig Twitter aan het scrollen en boom het was in mijn gezicht. Erg jammer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 28 april 2020 12:58
    "Mijn hart breekt voor het team. Mijn hart breekt voor onze fans."
    Nou nou iets minder melodramatisch mag wel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dokter Caspari

    • 28 april 2020 13:03
    Voor wie zijn de laatste dagen ontzettend moeilijk geweest volgens Naughty Dog? Voor wie is dit bericht geschreven?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RudyKnots

    • 28 april 2020 14:54
    Haha moet je je eens voorstellen dat je fucking 80 uur per week aan het draaien bent omdat je bedrijf nou eenmaal een belofte gedaan heeft die ze niet kunnen nakomen, je als compleet vuil behandeld wordt en ten einde raad besluit de game te lekken uit protest.

    En dat dan je baas het gore lef heeft om z'n statement te beginnen met "Heartbroken for the team."

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Qinneth

    • 28 april 2020 21:13
    Naughty Dog, betaal nou eerst maar is je personeel voor alle overuren die ze draaien, en verbeter je werkomstandigheden. Tot dan mag je lekker oprotten met je gejank.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dezwarteziel

    • 29 april 2020 09:35
    Het motief van de dader is een reactie op het veel te doordrenkte politieke thema ontremd de seksuele geaardheid van diverse karakters in de game. En daar heeft ie naar mijn mening volkomen gelijk in, ik zit niet op dergelijke politiek correcte meningen in mijn games te wachten. Een game als platform gebruiken om een mening en statement over seksuele geaardheid door te drammen is in mijn optiek not done.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hendrik_Klein

    • 29 april 2020 12:28
    @dezwarteziel Inderdaad ik ben het opnieuw met je eens. Je ziet het ook in de Nederlandse media en vooral BNNVARA die geaardheid en immigratie je in het gezicht willen gooien als volledig normaal. En dan zeggen dat het wereldwijd normaal is,terwijl er veel meer landen zonder dan met homohuwelijk zijn. Vooral in de grote landen qua inwoners is het verboden,zie China en India.