Nieuws

Naughty Dog nuanceert vergelijking nieuwe game met televisieserie

"Het gaat er om dat we games nog meer in een samenwerkend verband maken!"

Geschreven door Michel Musters op
Naughty Dog's Neil Druckmann heeft meer nuance gegeven aan zijn eerdere opmerking over dat de nieuwe game van de studio wegheeft van een televisieserie.

In een interview met de New Yorker werd geclaimd dat Naughty Dog een nieuwe game in ontwikkeling heeft die veel wegheeft van een televisieserie. Er zou zelfs een schrijverskamer voor zijn opgericht - in plaats van dat één persoon aan een script werkt zoals bij de meeste games.

De tekst in het artikel liep letterlijk als volgt: "Zijn volgende project, zo onthulde hij, is een game die "meer dan vorige spellen als een televisieserie is gestructureerd" - waar hij een ongebruikelijke stap voor heeft gemaakt. Hij schrijft het script niet alleen of met een partner. Hij heeft een schrijverskamer samengesteld."

Druckmann heeft op Twitter laten weten dat zijn opmerkingen deels verkeerd zijn geïnterpreteerd. "Het gaat er om dat we games nog meer in een samenwerkend verband maken! Ik kan niet wachten om onze project zo snel als kan aan jullie te tonen!" Het lijkt er dus op dat vooral de schrijverskamer letterlijk genomen moet worden, maar dat de structuur van de nog onbekende game niet per se lijkt op die van een televisieserie.

Dit artikel delen:

Lees meer

Maker van klassieke shooter Dropzone overleden Contentplanning voor Lost Ark in 2023 onthuld
48

Reacties op: Naughty Dog nuanceert vergelijking nieuwe game met televisieserie

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 28 december 2022 11:57
    Games moeten in mijn optiek ver weg blijven van Hollywood.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 28 december 2022 12:08
    Duidelijk. Dat gezegd hebbende games die Cinematic zijn geweldig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 28 december 2022 12:24
    @coola

    Dat is jouw mening!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 28 december 2022 13:00
    @Iconic
    Die gedeeld wordt door miljoenen fans en talloze reviewers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 28 december 2022 13:32
    @The_Stifmeister

    Dat kan maar dan blijft het nog steeds zijn mening! Ik ga bv. liever naar de bioscoop voor dat soort ervaringen en dat is mijn mening!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    thesnake

    • 28 december 2022 14:15
    @Iconic Neem nog wat azijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 28 december 2022 14:18
    @thesnake

    Heeft niks met azijn te maken..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WinNow

    • 28 december 2022 14:29
    @Iconic Je weet heel goed wat voor gekleurde reacties je hier altijd plaatst. Nu niet zo beschaamd reageren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 28 december 2022 14:31
    @WinNow

    Nee hoor!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 28 december 2022 16:19
    @thesnake Heeft niks te maken met azijn, wij willen gewoon dat games, games blijven en niet veranderen in halve films, waarbij je meer bent aan het kijken en af en toe op een knopje drukt. Gameplay staat boven alles. Als ik een filmervaring wil zet ik wel netflix aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 28 december 2022 16:25
    @Mmo-veteran

    God of War Ragnarok is echte game game. Met ook nog eens een mooie Cinematic stijl

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 28 december 2022 16:45
    @coola Een game die je gedurende de hele game aan de hand houd alsnof je een klein kind bent die hulp nodig heeft om ergens doorheen te komen is voor mij geen game, game. Ik hou ervan zelf dingen op te lossen en zelf stukken verhaal te ontdekken. Voor mij is God of War te casual. Prima dat jij dit een echte game vind maar ik denk daar anders over. Voor mij is een echte game een game Divinity: Original Sin 2, deze game laat je totaal los en laat je doen wat je zelf wilt, laat je fouten maken en zorgt ervoor dat je fouten ook echt consequenties heeft in het verloop van het verhaal. God of War is als een rijdend spookhuis waar je instapt en waarbij de ontwerper bepaald wat jij te zien krijgt. Ik hou ervan, los gelaten te worden midden in een bos en het zelf uit te zoeken waar ik heen moet.
    Beide is prima hoor begrijp mij niet verkeerd, voor ieder wat wils, maar ik ben wel echt heel blij dat Elden Ring GOTY is geworden en niet God of War, een teken dat mensen echt veel liever een game heeft die de intelligentie van de speler respecteert boven een gescripte hollywood achtige productie met teveel ''nu moet ik gaan huilen'' momenten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 28 december 2022 16:55
    @Mmo-veteran

    Ik speel ook heel erg graag BG 3 maar ik heb nu niet het gevoel dat God of War en Assassin's Creed mijn intelligentie niet respecteren. Verre van zelfs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 28 december 2022 16:58
    @coola Als een personage binnen 2 min de oplossing van een puzzel begint uit te leggen dan voel ik mij als gamer niet serieus genomen. Ik vind niet dat dit soort game design moet worden gestimuleerd en ik zal daar ook altijd vel tegenin gaan. Maar het is prima dat dit soort games bestaan, maar dat ze zon hoge ogen gooien bij een groot publiek dat baard mij dan weer zorgen voor de toekomst van de game industrie. Maar zoals ik eerder zei Elden Ring is GOTY geworden dus ik hoop op een keerpunt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 28 december 2022 17:03
    @Mmo-veteran

    Het is maar waar je je aan stoort. Ik stoor mij daar echt niet aan. Hell ik ben verre van dom, maar vaak heb ik juist geen zin in die puzzels want die staan imho in de weg wat voor mij gaming is en dat is combat en dan ga ik dus naar Google en/of youtube en tik daar in Elden Ring <input> puzzels . Can't be arsed with it.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 28 december 2022 17:06
    @coola Nou ja dat is prima toch , ik zie dat zelf echt als een no go, ik ga echt niks opzoeken maar goed, als jij dat wel doet is dat natuurlijk ook prima.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 28 december 2022 19:11
    @Mmo-veteran

    Eens!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 28 december 2022 14:18
    @Iconic
    Klopt, maar je mening is nogal zuur richting Sony games altijd. Je hoeft niet elke keer te reageren. Ik denk dat we allemaal wel weten dat je een hekel hebt aan Sony games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 28 december 2022 14:19
    @The_Stifmeister

    Een hekel aan Sony? Ik vond GoW:R en Horizon anders hele leuke games!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 28 december 2022 16:20
    @Iconic Als je ook maar een punt van kritiek hebt op iets van Sony ben je direct een hater, zo zijn Sony fangirls, wen er maar aan.