Nieuws

Naughty Dog hernoemt Outbreak Day naar The Last of Us Day

Aanstaande zaterdag is het weer zover

Geschreven door Michel Musters op
Het jaarlijkse 'Outbreak Day' rondom de The Last of Us-franchise heet vanaf nu The Last of Us Day.

Ontwikkelaar Naughty Dog heeft via social media laten weten de naam te hebben veranderd in verband met het aanhoudende coronavirus. Hoewel de naam iets dat in de games gebeurt refereert, voelde het volgens de ontwikkelaar niet juist om de oude naam nog te gebruiken.

The Last of Us Day wordt elk jaar op 26 september gehouden - aanstaande zaterdag dus - en is een jaarlijkse viering van de populaire franchise. Naughty Dog belooft deze keer "veel spannende dingen", maar hint nog niet naar wat het kan zijn.

Vorig jaar ontvingen fans een gratis PlayStation 4-thema en werd er nieuwe merchandise onthuld. Toen mochten er ook nieuwe previews van The Last of Us: Part 2 live gaan.

Dit artikel delen:

Lees meer

Medeoprichter Blizzard richt nieuw gamebedrijf Dreamhaven op Betekent de SSD het einde van optische disks?
25

Reacties op: Naughty Dog hernoemt Outbreak Day naar The Last of Us Day

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    JohnniePeters

    • 23 september 2020 16:27
    MOD-EDIT:
    Dit soort taal staan we op onze site niet toe, en levert dan ook een regelrechte ban op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 23 september 2020 16:45
    @JohnniePeters niveautje hoor, schrijf je bury ook nog eens fout. Volgende keer beter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Yakuo

    • 23 september 2020 17:04
    @JohnniePeters ja is een goeie

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 23 september 2020 20:24
    @JohnniePeters
    Lachen, man. Ga je vooral lekker stoer voelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Corelone

    • 24 september 2020 12:33
    @JohnniePeters Nu ben ik natuurlijk zeer nieuwsgierig naar zijn inmiddels verdwenen reactie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Corelone

    • 25 september 2020 01:37
    @niqomipa Je kent me niet eens. Dus reageer niet eens zo fel. Je bent net een klein kind die zijn lolly kwijt is!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Corelone

    • 25 september 2020 10:36
    @niqomipa Gezien je felle reacties wanneer mensen negatief zijn over homo's lijkt me dat wel duidelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Corelone

    • 25 september 2020 12:45
    @niqomipa Ja dat is jouw mening.
    Zo zijn er genoeg mensen die tegen het homohuwelijk zijn. En vinden dat homo's doodmoeten. Helaas komen er steeds meer mensen met die gedachte naar Nederland door de open grenzen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 24 september 2020 15:46
    @Corelone
    Zo interessant was het ook weer niet. Iemand die geen respect heeft voor zijn medemens. Hij mag natuurlijk denken wat hij wil, iedereen heeft zijn eigen mening. Maar de woorden die hij zei gingen gewoon te ver. Ik ben echt blij dat gamer.nl actie heeft ondernomen hier tegen. Bedankt!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 23 september 2020 17:30
    Ik moet deze game nog steeds een keer checken maar daar wacht ik wel op met de ps5 denk ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 23 september 2020 20:26
    @rpenning
    Zeker aan te raden! Eén van de beste videogames. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mrmonkey

    • 23 september 2020 21:22
    @rpenning Zeker kopen inderdaad, top spel op alle fronten, verhaal, karakter ontwikkelingen, gameplay, de muziek, allemaal fantastisch. Negeer de persoon met een overduidelijke verstandelijke beperking.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mrmonkey

    • 23 september 2020 22:16
    Nee, geloof vooral de homofobe schreewlelijk hahaha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • w0kk3l

    • 23 september 2020 22:29
    Ontopic jammer dat ze de naam veranderen maar met de huidige cultuur begrijpelijk.

    Offtopic,
    Ik snap de haat tegen deze game echt niet.
    Het verhaal vond ik juist wel gewaagd. Waardoor het weer eens wat anders is.
    Los van het iets zwakkere eind.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 23 september 2020 23:09
    @niqomipa
    Een paar schreeuwende streamers en hun hersenloze volgers en van die homofobische mensen zoals onze grote vriend Johnnie lieten de game links liggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Corelone

    • 24 september 2020 12:32
    @ShadowKiller Wereldwijd is 83% van de mensen nog tegen het homohuwelijk en homo's. Dus Johnnie behoort tot de meerderheid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 24 september 2020 14:39
    @Corelone,
    Gelukkig merk ik in mijn naaste omgeving daar weinig van (ik ben zelf ook homo)
    Games zoals de Last of Us 2 gaan hopelijk wel in de toekomst helpen om die acceptatie te vergroten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Corelone

    • 25 september 2020 01:38
    @niqomipa Dus zijn het meer dan een paar schreeuwende streamers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Corelone

    • 25 september 2020 10:37
    @niqomipa Dat klopt, en in genoeg landen is de game ook verboden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JeffreyB

    • 24 september 2020 16:29
    spoilers ahead

    @niqomipa Ik weet niet waar je je feiten vandaan haalt maar heel veel mensen waren niet te vrede met de story. Ik ben er zelf 1 van en dat heeft niks te maken met de geaardheid van de personage in de game. Als een erg groot Naughty Dog fan was ik zwaar teleurgesteld in de story, omdat het naar mijn mening erg slecht geschreven was en vaak gehaast over kwam. Ook worden de personage uit de vorige game ineens hele anderen personen zonder enige uitleg waarom dit is. Dan probeert de game je te laten voelen voor naar mijn mening 1 van de slechtste geschreven personage in een game door je haar te laten spelen voor ongeveer de helft van de game. Volgens wordt er dan verwacht dat je meelijden hebt voor haar acties, omdat haar vader is vermoord door Joel. Dit terwijl ze zelf alles behalve berouw toont voor wat ze doet en de mensen die om haar geven in gevaar brengt met haar egoïstische acties waardoor meerdere daarvan het niet overleven. Ik snap dat het lijkt dat mensen op deze game haten omdat er mensen zijn die de meest stomen opmerking maken over de geaardheid van personage in de game, maar er zijn echt heel veel mensen zoals ik die de story om anderen reden niet goed vinden. En ja de game is niet de slechtste game ooit gemaakt.

    Als ik de game een cijfer moest geven zou dat een 6 zijn omdat deze game het vooral moet hebben van de story die naar mijn mening niet goed is. De de gameplay is oke maar niet goed. De graphics en voice acting zijn erg goed maar dat is naar mijn mening niet genoeg om deze game een hoger cijfer te geven.