Nieuws

Naughty Dog hernoemt Outbreak Day naar The Last of Us Day

Aanstaande zaterdag is het weer zover

Geschreven door Michel Musters op
Het jaarlijkse 'Outbreak Day' rondom de The Last of Us-franchise heet vanaf nu The Last of Us Day.

Ontwikkelaar Naughty Dog heeft via social media laten weten de naam te hebben veranderd in verband met het aanhoudende coronavirus. Hoewel de naam iets dat in de games gebeurt refereert, voelde het volgens de ontwikkelaar niet juist om de oude naam nog te gebruiken.

The Last of Us Day wordt elk jaar op 26 september gehouden - aanstaande zaterdag dus - en is een jaarlijkse viering van de populaire franchise. Naughty Dog belooft deze keer "veel spannende dingen", maar hint nog niet naar wat het kan zijn.

Vorig jaar ontvingen fans een gratis PlayStation 4-thema en werd er nieuwe merchandise onthuld. Toen mochten er ook nieuwe previews van The Last of Us: Part 2 live gaan.

Dit artikel delen:

Lees meer

Medeoprichter Blizzard richt nieuw gamebedrijf Dreamhaven op Betekent de SSD het einde van optische disks?
35

Reacties op: Naughty Dog hernoemt Outbreak Day naar The Last of Us Day

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    JohnniePeters

    • 23 september 2020 16:27
    MOD-EDIT:
    Dit soort taal staan we op onze site niet toe, en levert dan ook een regelrechte ban op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 23 september 2020 16:45
    @JohnniePeters niveautje hoor, schrijf je bury ook nog eens fout. Volgende keer beter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Yakuo

    • 23 september 2020 17:04
    @JohnniePeters ja is een goeie

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 23 september 2020 17:16
    @JohnniePeters
    Kansloos. Eén van de beste games ooit gemaakt (mijn mening uiteraard) maar whatever.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 23 september 2020 20:24
    @JohnniePeters
    Lachen, man. Ga je vooral lekker stoer voelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Corelone

    • 24 september 2020 12:33
    @JohnniePeters Nu ben ik natuurlijk zeer nieuwsgierig naar zijn inmiddels verdwenen reactie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 24 september 2020 15:07
    @Corelone
    Je hebt niks gemist, alleen een zielige, homofobe reactie. Hoewel, dat is natuurlijk wel helemaal in jouw straatje. Jij zou het ongetwijfeld hilarisch hebben gevonden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Corelone

    • 25 september 2020 01:37
    @niqomipa Je kent me niet eens. Dus reageer niet eens zo fel. Je bent net een klein kind die zijn lolly kwijt is!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 25 september 2020 07:26
    @Corelone
    Aangezien je vorige week uit het niks suggereerde dat ik homo zou zijn en LHBTG propaganda verkondig lijkt het me niet heel ver gezocht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Corelone

    • 25 september 2020 10:36
    @niqomipa Gezien je felle reacties wanneer mensen negatief zijn over homo's lijkt me dat wel duidelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 25 september 2020 11:05
    @Corelone
    Dat heeft niks met homoseksualiteit te maken (ik ben trouwens hetero) dat heeft er mee te maken dat mensen die negatief zijn over homoseksualiteit wat mij betreft mogen oprotten uit Nederland, of beter nog gewoon oprotten van de wereld.

    Hoe zielig ben je wel niet als je het anderen niet gunt om gelukkig te zijn met elkaar, ongeacht geslacht. Dan ben je wat mij betreft het schuim der aarde en mag je opzouten uit de maatschappij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Corelone

    • 25 september 2020 12:45
    @niqomipa Ja dat is jouw mening.
    Zo zijn er genoeg mensen die tegen het homohuwelijk zijn. En vinden dat homo's doodmoeten. Helaas komen er steeds meer mensen met die gedachte naar Nederland door de open grenzen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 24 september 2020 15:46
    @Corelone
    Zo interessant was het ook weer niet. Iemand die geen respect heeft voor zijn medemens. Hij mag natuurlijk denken wat hij wil, iedereen heeft zijn eigen mening. Maar de woorden die hij zei gingen gewoon te ver. Ik ben echt blij dat gamer.nl actie heeft ondernomen hier tegen. Bedankt!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 23 september 2020 17:30
    Ik moet deze game nog steeds een keer checken maar daar wacht ik wel op met de ps5 denk ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 23 september 2020 20:26
    @rpenning
    Zeker aan te raden! Eén van de beste videogames. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mrmonkey

    • 23 september 2020 21:22
    @rpenning Zeker kopen inderdaad, top spel op alle fronten, verhaal, karakter ontwikkelingen, gameplay, de muziek, allemaal fantastisch. Negeer de persoon met een overduidelijke verstandelijke beperking.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mrmonkey

    • 23 september 2020 22:16
    Nee, geloof vooral de homofobe schreewlelijk hahaha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • w0kk3l

    • 23 september 2020 22:29
    Ontopic jammer dat ze de naam veranderen maar met de huidige cultuur begrijpelijk.

    Offtopic,
    Ik snap de haat tegen deze game echt niet.
    Het verhaal vond ik juist wel gewaagd. Waardoor het weer eens wat anders is.
    Los van het iets zwakkere eind.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 23 september 2020 22:31
    @w0kk3l
    Het is een, helaas zeer vocale, minderheid die de game niks vond. De normale gamers en de pers vonden de game geweldig, getuige ook het feit dat het de best verkopende PlayStation exclusive is (als ik me niet vergis).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 23 september 2020 23:09
    @niqomipa
    Een paar schreeuwende streamers en hun hersenloze volgers en van die homofobische mensen zoals onze grote vriend Johnnie lieten de game links liggen.