Perimeter is al een tijdje in ontwikkeling en de makers hebben altijd als doelstelling gehad om een unieke RTS game af te leveren. Perimeter speelt zich af in een toekomst waarin de mensen zich op vreemde planeten gevestigd hebben. De mensen zijn in drie fracties verdeeld met elk hun eigen visie en belangen, en dan zit er natuurlijk niet anders op dan te vechten.

Het vechten doe je in Perimeter met eenheden ontwikkeld met Nanotechnologie. Hierdoor is het mogelijk de eenheden om het even in een eenheid van een ander type te veranderen, mits je dat andere type al geresearched hebt natuurlijk. Om je basis tegen vijandelijke aanvallen te beschermen kan je een gigantisch, energievretend schild opwerpen dat voor zowel je eigen eenheden als de vijand, ondoordringbaar is; behalve voor de eenheden die er onderdoor kunnen graven!

Graven en veranderingen aanbrengen in het terrein is namelijk een van de belangrijkste aspecteven van Perimeter. Je kan je eenheden de opdracht geven het hele landschap naar jou wens om te vormen met enkele simpele muisklikken. De dynamische landschapsengine laat tevens toe dat men mooie natuurrampen voort kan brengen in Perimeter, zoals een gigantische aardbeving. Ander natuurgeweld komt van de bewoners van de planeet zelf:In addition to enemy units in Perimeter, you'll have to concern yourself with natural disasters that could threaten your base when you least expect it. We watched several of these in action, and the earthquake effect, which causes terrain to crack open, was undoubtedly the most impressive disaster that we witnessed. We also witnessed attacks by giant burrowing worms and an odd-looking, gigantic face known as the "spirit of the planet," which apparently appears on the landscape and moves around at random. The local inhabitants of whichever planet you happen to be on can also cause you a lot of problems, although as Godfrey explained to us, they can also be turned to your advantage. Lees de hele preview van Perimeter, welke gepaard gaat met een aantal nieuwe screenshots, hier. Perimeter wordt uitgegeven door Codemasters en zal in de lente van dit jaar verschijnen. Het spel is nu ongeveer voor 80% voltooid.