Namco komt ergens medio 2009 met de horrorgame Splatterhouse, een weinig subtiel schouwspel met ranzige bloedvergieten, rondvliegende ingewanden en een hoofdpersonage met een brede torso. In het spel speel je Rick Taylor, een student van wie het vriendinnetje wordt ontvoerd door brute monsters. Rick zet een wreed masker op en blijkt ineens een stuk sterker te zijn en over allerlei speciale krachten te bezitten. Ideaal om de monsters zelf te lijf te gaan.

Splatterhouse kent geen klassieke gezondheidsbalk, maar heeft een leuk alternatief bedacht. Wanneer Rick door vijanden belaagd wordt, dan zal het vlees namelijk letterlijk van zijn lichaam worden afgeslagen. Hoe meer schade Rick oploopt, hoe meer je ziet van zijn spiermassa en ingewanden. Met behulp van het masker kan hij zijn vlees weer terug laten genereren.

Splatterhouse is geïnspireerd op de gelijknamige arcadegame uit 1988, maar is zeker geen remake. Het spel is van de grond af opnieuw ontworpen door Bottlerocket Entertainment. Deze ontwikkelstudio is opgericht door leden van het ontwikkelteam van The Mark of Kri, een ondergesneeuwde maar niet onverdienstelijke exclusieve PS2-titel. Splatterhouse verschijnt voor de Xbox 360 en Playstation 3.