Nieuws
PlayStation

Naam veranderen in PlayStation Network vanaf morgen mogelijk

En is eerste keer gratis

Geschreven door Ralph van Dodewaard op
Vanaf morgen is het mogelijk voor PlayStation 4-bezitters om hun PlayStation Network-naam te veranderen. De naamsverandering is de eertste keer gratis en wordt ondersteund door de meeste spellen die na 1 april 2018 zijn uitgebracht.

In oktober vorig jaar maakte Sony bekend dat het mogelijk wordt voor PlayStation Network-gebruikers om hun naam te veranderen. Het aanpassen van gebruikersnamen is al jaren een veelgevraagde functie, maar door technische uitdagingen was Sony lang bezig met de ontwikkeling hiervan.

Sony heeft nu aangekondigd dat de functionaliteit om je PSN-naam te veranderen morgen beschikbaar wordt op de PlayStation 4 en in de browser. Het veranderen van je gebruikersnaam is de eerste keer gratis, hierna kost het 9,99 euro per naamsverandering of 4,99 euro per keer voor PlayStation Plus-leden.

Op het blog van PlayStation staat omschreven dat de meeste spellen die uitgebracht zijn na 1 april 2018 de nieuwe functionaliteit moeten ondersteunen. Voor meer informatie heeft Sony een lijst gemaakt met geteste games. Hoe het veranderen van de PSN-naam in zijn werk gaat en een aantal veel gestelde vragen met antwoorden zijn ook te vinden in het blogbericht.

Eerder deze maand maakte Sony nog bekend dat het teruggavebeleid van PlayStation Network versoepeld wordt. Een gekochte game op PSN die nog niet is gedownload of gestreamed, kan binnen veertien dagen worden vergoed. Dit geld wordt terug overgemaakt in de PSN-portemonnee van de speler.

Wil jij je PSN-naam veranderen? Kies dan alvast een nieuwe gebruikersnaam met onze naamgenerator en laat hieronder weten welke briljante PSN-namen je tegen bent gekomen!

Dit artikel delen:

Lees meer

Monster Hunter: World, Prey en meer naar Xbox Game Pass Alcatraz-map in Blackout nu ook beschikbaar op pc en Xbox One
21

Reacties op: Naam veranderen in PlayStation Network vanaf morgen mogelijk

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • hubertje

    • 10 april 2019 15:42
    mooi kan ik eindelijk die vage naam daar aanpassen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MelvinChowder

    • 10 april 2019 15:47
    Je nieuwe PSN-naam is:
    WouterBrugge39

    euhm nou denk niet dat hij het op prijs stelt :p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DvdE

    • 11 april 2019 00:50
    @MelvinChowder
    Hahaha die kreeg ik ook.
    Race you for it :p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 10 april 2019 15:48
    Eindelijk! Kan ik m'n geboortejaar aan het eind van m'n naam weghalen.. Dat leek me twaalf jaar geleden wel lollig omdat een maat dat ook had, hetzelfde jaar, omdat we geen clantag hadden hadden we zo nog iets van een connectie. Ik ben onderhand een ouwe lul geworden, maar dat hoeft niet iedereen gelijk te weten..:)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • GRDavies

    • 10 april 2019 15:52
    @clandestine666 , tja als je geboren bent in het jaar 666, dan petje af dat je nog games speelt, maar je blijft een ouwe lul ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 10 april 2019 18:41
    @GRDavies Hehe lol, die kon ik verwachten. M'n psn-naam is dus niet clandestine lucifer van beelzebub! ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Derper

    • 10 april 2019 15:52
    Ik weet nog dat het registreren van mijn nickname toen een van de redenen was op een PS3 te kopen. En pas nu kan dat aangepast worden……

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • XtraLinkUK

    • 10 april 2019 17:53
    Eindelijk! Bizar dat het technisch zo ingewikkeld moet zijn. Kan ik eindelijk van nForcesl naar m'n oude vertrouwde ForcesNL.

    Het is maar een klein dingetje, je naam kunnen aanpassen. Maar voor mezelf betekent het een digitale naam van pak m beet 15 jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 10 april 2019 18:47
    @XtraLinkUK Klotige is wel dat er schijnbaar wat haken en ogen aan kunnen zitten, zoals niet ondersteunde games, verdwenen trophies(zal me een rotzorg zijn) en verdwenen dlc. Vooral die laatste maakt me aan het twijfelen of ik het wel zal doen..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 10 april 2019 19:16
    @clandestine666 uit de faq:

    6. Can I revert back to my old ID?

    You can as long as the old ID doesn’t violate the Terms of Service. You can revert back to any of your previous IDs by contacting PlayStation Support.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 10 april 2019 21:01
    @casualkiller Oké, goed om te weten! Ik probeer het morgen wel uit, stel dat ik dingen mis draai ik het terug. Thanks!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 10 april 2019 18:39
    Pfff nou heb even geduurt zeg ,eindelijk morgen mijn nickname veranderen van casual-killer naar casualkiller

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • wolfmannetje

    • 10 april 2019 19:28
    Your previous Online ID may remain visible to you and other players in some areas.
    You may lose progress within games, including game saved data, leaderboard data, and progress towards Trophies.
    Parts of your game and applications may not function properly both online and offline.
    You may lose access to content (including paid-for content) that you may have acquired for your games including content like add-ons and virtual currency.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DvdE

    • 11 april 2019 00:44
    @wolfmannetje
    Is deze info ook van nu?

    Kreeg het maanden terug ook mee, maar kon ‘t nu 123 niet vinden..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • wolfmannetje

    • 11 april 2019 09:34
    @DvdE

    Ik mag aannemen van wel.

    https://blog.us.playstation.com/2019/04/10/online-id-change-on-psn-your-questions-answered/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DvdE

    • 11 april 2019 11:53
    @wolfmannetje thnx voor de link!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Erik078

    • 10 april 2019 19:48
    9.99 om digitale letters te veranderen…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • shu-shu

    • 11 april 2019 00:54
    @Erik078 hahahah erg he…SICK!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 11 april 2019 05:33
    We are WouterBrugge39!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jurry1984

    • 11 april 2019 07:40
    Rip alle ‘Xxx-PussyDestroyer69-xxX’ accounts