De naam lekte uit via de broncode van de officiële World of Warcraft-website. Bij het inspecteren van de website stuitte een gebruiker op een paar verwijzingen naar de uitbreiding, die de naam World of Warcraft: Dragonflight krijgt.
De broncode vermeldt drie opties voor vooruitbestellingen van Dragonflight, namelijk “Base”, “Heroic” en “Epic”. Ook zullen gebruikers upgrades kunnen kopen om van de Base- en Heroic-versies naar een hogere versie te gaan.
Op Reddit is tevens mogelijk concept-art van de nieuwe uitbreiding gedeeld. Daarop is het personage Alexstrasza te zien. Zij is de Aspect van de Red Dragonflight, een van de vijf drakengroepen die nog over zijn in de lore van World of Warcraft.
De officiële aankondiging van de nieuwe World of Warcraft-uitbreiding vindt plaats op 19 april, zo maakte Blizzard begin vorige maand bekend. Het is nog onbekend wanneer de uitbreiding uit moet komen.
Reacties op: Naam van nieuwe World of Warcraft-uitbreiding gelekt
004
Classis is te grindy en langzaam voor me en ik wil ook niet alle oude content weer opnieuw doorspelen alleen ik mis de uitdaging die classic gelijk bood en het vele uren omhoog werken naar waar je dit wel krijgt zorgt ervoor dat vele mensen die ik ken de game helemaal niet willen aanraken.
Ik denk dat vele mensen de moeilijkheidsgraad van classic fantastisch zouden vinden in retail, hoe denken anderen hierover?
GameGn0me
Het oude Vanilla vergelijken met de huidige staat van de game is natuurlijk appels met peren vergelijken. Als er iets is dat Classic heeft bewezen, is dat de mechanics van toen met de kennis en tooling van nu een grote grap zijn. Apes had MC doorlopen met minder dan 40 man en nog lang niet iedereen level 60. Classic is enorm tof voor de nostalgie, maar voor de uitdaging moet je het niet doen.
Ik ben benieuwd wat ze met Season 4 van Shadowlands gaan doen, daar komen een aantal oude dungeons in de M+ poule. Ik denk dat dit ook de enige manier is om de game relevant te houden tijdens de content droogte. Kortere seasons, oude dungeons revampen met M+ en ook oude raids. Patches met nieuwe raids blijven doen en wat sneller een nieuwe xpac. Misschien zelfs bonussen geven als je met je guild iets doet, want het is bijna een single player spel geworden.
Het releaseschema staat ook bijna in steen inmiddels: xpac - patch 1 met raid. Patch 1.5 met mega dungeon. Patch 2 met raid en mega dungeon gesplitst. Patch 2.5 met nieuwe zone en catch up gear.
Race to world first is altijd weer leuk. Select aantal guilds kan de moeilijkheidsgraad aan. Daarna wordt de raid helemaal generfd en kunnen ook kleinere guilds Mythic doen.
004
Messtranor
Ik ben om die reden al 2 expansions geleden gestopt met WoW. Vind er geen uitdaging meer aan. Plus dat de populariteit en lagere instap van de game ook een hoop meer idioten heeft aangetrokken. De community in de game is giftig en niet meer wat het ooit was. Plus dat ik er inmiddels ook geen tijd meer voor heb. Ben inmiddels de 40 voorbij en de verantwoordelijkheden liggen helaas inmiddels anders
004
Sokpop
Gilbie
Met M+ en Heroic raiding is er genoeg uitdaging aan het spel toegevoegd.
Ik zou graah zien dat ze het design van Legion overboord gooien (Worldquest etc.) en daar wat nieuws voor verzinnen.
Daarnaast zou het verwijderen van time gates fantastisch zijn. Blizzard wil dat spelers elke dag inloggen, maar veel gamers hebben een dag (zaterdag) waarin ze spelen en daardoor achterop raken.
GameGn0me
Recent heb ik Season of Mastery voor Classic gedaan en dat was wel even een verademing. Molten Core was gewoon echt even leuk. Echter heb je daar helemaal alle pots en flasks etc nodig, wat betekent dat je uren moet grinden. Retail is wat dat betreft dan weer een stuk vriendelijker.
Uiteindelijk stop ik toch altijd weer om die reden, het is teveel werk naast mijn 40 urige werkweek en dat haalt de plezier er uiteindelijk weer af.