Nog geen week geleden werd bekend dat Randy Smith, de lead designer van Thief: Deadly Shadows, zijn biezen had gepakt bij spelontwikkelaar Ion Storm. Vandaag is bekend dat ook Harvey Smith, de project director van Deus Ex: Invisible War, de firma zijn rug toe heeft gekeerd. Hij zegt zelf dat hij in goed overleg met Warren Spector de firma heeft verlaten en dat hij weggegaan is omdat hij graag eens een eigen firma wil beginnen:GameSpy: You had a long run at Ion Storm. Why are you leaving now? Harvey Smith: Almost six years ... Ion is a great place to work, if you're the right type of person. The games are unusually cool. The projects themselves are ambitious. I absolutely love most of the people there. I learned a bunch. So why leave? I am super excited about the possibility of creating a new studio. I've wanted to do this for years. I need a change of pace. I love Deus Ex and Invisible War, but I need to stretch my virtual wings a bit. Ondanks de motivatie kunnen we ons niet aan de aandacht ontrekken dat het flink rommelt bij de spelontwikkelaar uit Austin. Het tegenvallende resultaat van Deus Ex: Invisible War zou hier één van de oorzaken van kunnen zijn - maar allicht was het zelfs al een gevolg van de onenigheid binnen de firma. We zijn benieuwd of Thief: Deadly Shadows wel zijn verwachtingen waar zal kunnen maken. Lees het hele interview met Harvey Smith bij GameSpy.