Jonathan Miller, News Corporation's manager van digitale service, ziet in deze nieuwe aanpak zeker perspectieven. "MySpace is en zal in de toekomst meer en meer een gaming platform worden. Als je naar alle online activiteiten kijkt, dan zie je dat online gamen op de derde plaats staat. Op de eerste plaats staat ' communicatie' , gevolgd door 'zoeken naar informatie' en 'gamen'. En daar gaan we dus ook onze pijlen op richten."

Focus

Miller vervolgt: "Niemand van de grote mediabedrijven is van huis uit een videogamer, bij wijze van spreken. En ik denk dat [gamen] juist het ontbrekende puzzelstukje is. Vooral als je ziet hoeveel tijd er wordt besteed aan het spelen van online games. Je moet jezelf focussen. En onze focus ligt bij muziek, games, film en vergelijkbare zaken."

Miller sluit niet uit dat News Corporation acquisities gaat doen om zichzelf te verbeteren in de online gamemarkt. Welke bedrijven eventueel hiervoor in aanmerking komen, wilde hij niet kwijt.

Opgekocht

In april van dit jaar bezochten 125 miljoen unieke bezoekers MySpace, in vergelijking met de 307 miljoen unieke bezoekers die Facebook trok. Vanaf het moment dat MySpace in 2005 werd opgekocht door News Corporation heeft het online portaal terrein verloren op de concurrentie.