Chime is te omschrijven als een combinatie tussen Tetris en Lumines. De speler dient rechthoekige blokken, zogeheten quads, te maken van verschillende kleinere blokken vergelijkbaar met die uit Tetris. Zolang de timer op de quad loopt, kan die nog uitgebreid worden met nieuwe blokken. Zodra de tijd vol is, zal de beatlijn de quad opruimen en worden de punten geïncasseerd.

Muziek is een belangrijk onderdeel van Chime. Elke quad in het speelveld zal zijn eigen geluid genereren zodra de beatlijn langskomt, waardoor de muziek zich aanpast aan hoe je speelt. Beroemde componisten als Philip Glass (Koyaanisqatsi) en Moby hebben hun medewerking verleend.

Goed doel

Chime is het eerste spel dat zal verschijnen onder het OneBigGame-label. Dit is een liefdadigheidsinitiatief waarbij de opbrengsten van de game voor zeventig procent ten goede komen aan een goed doel. Eén van de goede doelen die OneBigGame steunt is Save the Children, dat ook helpt voor de slachtoffers van de aardbeving in Haïti.