Bill Roper van Flagship Studios heeft op de CES in Las Vegas de eerste details prijsgegeven van de multiplayermode van Hellgate: London. Dit zal namelijk geen normale multiplayermode zijn, maar een multiplayermode waaraan duizenden gamers tegelijk deel kunnen nemen, oftewel: Massively Mulitplayer! En net als met andere MMO's het geval is, zul je ook voor de multiplayer van Hellgate: London maandelijks moeten betalen.

Roper gaf aan dat Hellgate: London van begin af aan is ontworpen als MMO, ondanks dat er sinds de aankondiging eigenlijk alleen maar over het singleplayeraspect is gesproken. In multiplayer staat dezelfde content te wachten als in singleplayer, maar er zal ook speciale content komen voor het MMO gedeelte en in de loop van de tijd, zal ook regelmatig nieuwe content beschikbaar worden gesteld.

Hellgate: London richt zich met name op het PvE-aspect, wat je zowel in je eentje als met een groep kunt ondernemen. Het is net als bij elke andere MMO's ook mogelijk Guilds te vormen en het spel kent een volledig uitgewerkt sociaal systeem. Volgens Roper zal rond Hellgate: London de discussie losbarsten of het nu een MMO is of niet, vergelijkbaar met de 'Is het nu een RPG of niet?'-discussie die rond de release van Diablo veel gevoerd werd.