'Multiplayer Darksiders II technisch te grote uitdaging' | Gamer.nl

'Multiplayer Darksiders II technisch te grote uitdaging' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Als de game een multiplayer zou hebben, dan zou dat een coöperatieve modus zijn geweest voor vier spelers. De games vertellen namelijk het verhaal van de vier ruiters van de Apocalyps. "[Multiplayer] is iets dat we al willen doen sinds de eerste Darksiders. Je moet alleen bijna vier games maken. Je hebt compleet verschillende sets aan animaties nodig. Alleen Death heeft al achthonderd tot duizend animaties en die zijn allemaal uniek." Omdat de vier hoofdpersonages zo verschillend zijn is het volgens Donald niet mogelijk om ze animaties te laten delen.

Ook het balanceren van de verschillende personages is een grote uitdaging volgens de game director, omdat de vier ruiters verschillende vaardigheden hebben. De huidige problemen betekenen volgens hem echter niet dat er nooit een coöpmodus in Darksiders zal zitten. Hij hoopt dat het derde deel wel deze optie krijgt, dat is volgens hem mede afhankelijk van het budget en dus ook van het succes dat Darksiders II weet te behalen.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou