Nieuws

Moss: Book 2 komt deze zomer naar Meta Quest 2

Game verscheen eind maart al voor PlayStation VR

Geschreven door Michel Musters op
De PlayStation VR-game Moss: Book 2 moet ergens deze zomer op de Meta Quest 2 verschijnen.

Dat werd gisteren onthuld tijdens een showcase rondom de Quest. Een precieze releasedatum voor de Quest 2-versie van de game is er nog niet.

Moss: Book 2 kwam afgelopen maart uit voor PlayStation VR. Het hoofdpersonage Quill, een vrolijke muis, keert terug uit het eerste deel en komt nieuwe puzzels en vijanden tegen.

Gamer.nl gaf een 8,5 aan Moss: Book 2: "Nieuwe manieren om met de spelwereld te interageren zorgen voor een sterkere samenwerking tussen jou en Quill. Daardoor voelt Moss: Book 2 zowel vertrouwd als vernieuwend aan."

Dit artikel delen:

Lees meer

Among Us VR laat van zich zien Ghostbusters VR voor Meta Quest 2 aangekondigd
10

Reacties op: Moss: Book 2 komt deze zomer naar Meta Quest 2

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Sabor

    • 21 april 2022 10:06
    Hopelijk dan ook op Quest 1… Anders wordt het wachten op de Steam versie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 21 april 2022 11:01
    @Sabor is dat niet gewoon dezelfde store?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sabor

    • 21 april 2022 12:42
    @do365nic
    Volgens mij wel maar ik weet eigenlijk niet of alles ook altijd op beide speelbaar is of daar toch onderscheid in zit.
    Ik speel meestal ook via Steam.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • lightyears

    • 21 april 2022 13:05
    @Sabor Nee steamvr store is een store van valve. Je kunt de quest er wel mee gebruiken maar het is geen winkel van meta. Oculus (nu meta) heeft in feite meerdere oculus stores. De oculus quest store voor standalone spellen om standalone te kunnen draaien op de quest. Daarnaast is er de oculus rift store voor pcvr (deze is in feite de equivalent va de steamvr store van valve). Bij de meeste games is het zo dat als je de game koopt via de oculus quest store dat de game ook meteen ontgrendeld wordt in de rift store. Dus dan heb je met 1x betalen zowel de standalone versie als pcvr versie. Al is dit niet bij alle spellen zo. Er zijn uitzonderingen. Spellen gekocht via steamvr worden hoe dan ook nooit ontgrendeld in de oculus store volgens mij. Dan moet je de game 2x kopen. Dus ik zou altijd kiezen voor de oculus rift store boven de steamvr store. Ik weet niet zeker of Moss 2 ook naar de rift store komt maar ik verwacht van wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Gaurav

    • 21 april 2022 13:25
    @lightyears ik zou juist kopen op steam aanbevelen boven de Oculus rift store, omdat je met SteamVR ondersteuning hebt voor alle PCVR. Dan beperk je je niet qua hardware keuze. Revive is leuk maar niet perfect en garandeert als opensource project ook geen ondersteuning.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sabor

    • 21 april 2022 15:05
    @lightyears
    Haha, je begrijpt me verkeerd. Ik bedoelde Quest 1 en 2 store onderling.
    Ik koop het meeste via Steam om de reden die Guarav ook aangeeft. Betere ondersteuning en minder beperking.
    Maar als het niet anders kan dan koop ik via de Quest store. En ik weet dus niet zeker dat alles wat voor Quest 2 in de store komt ook op Quest 1 speelbaar is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • lightyears

    • 21 april 2022 16:16
    @Sabor Quest 1en 2 is wel dezelfde store volgens mij. Al deaaien een paar games niet op de quest 1. Ik denk dat de oculus store eetder voor een goede ondersteuning voor oculus headsets zal zorgen dan valve. Ik heb alleen half life gekocht via de steamvr store. Zelf kan ik me niet echt voorstellen een VR set van een ander merk te kopen. Tachtig procent van de verkochte vr headsets in 2021 waren meta / oculus. Daar zal dan ook vooral de aandacht naar uit gaan van ontwikkelaars. Het is mooi dat een deel van de games nog naar pcvr komt, maar ik verwacht dat er steeds meer zullen zijn waar dat niet zo is. Een port van quest naar pcvr is nog best lastig en kostbaar aangezien quest software op Android draait.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sabor

    • 21 april 2022 16:45
    @lightyears
    Ik blijf voorlopig ook bij Quest maar wie weet in de toekomst.
    En ik heb liever spellen die voor PC VR zijn ontwikkeld aangezien daar wat meer mogelijkheden zijn zoals idd Half Life. Toch heel wat meer power. :)
    En ook makkelijker multiplayer via Steam en voice chat met discord.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • lightyears

    • 21 april 2022 13:03
    @do365nic post verplaatst

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 21 april 2022 16:11
    Bedankt voor de antwoorden allemaal, ik heb mijn quest 2 nog maar enkele dagen, dus ik heb nog niet alles kunnen uitzoeken. Het is dan ook geweldig weer buiten