Boon kreeg tijdens het interview een vraag over de impact van de nieuwe consoles op de graphics van games. Vervolgens geeft de man achter Mortal Kombat aan dat de graphics niet de grootste verbetering is van de nieuwe consoles in vergelijking met de oude. Volgens Boon gaat het om de laadtijden, die zullen het grootste verschil maken voor games.
“Ik vind het grappig dat, wanneer er een nieuwe console uitkomt, iedereen meteen vraagt naar de graphics,” begint Boon als antwoord op de graphics-vraag, “ik denk dat mensen onderschatten hoeveel impact de haast nul-laadtijd gaat hebben. Dat gaat deuren openen die we nooit hadden gedacht te openen”. Volgens Boon hebben we nog niet eens een idee over wat er uiteindelijk met de next-gen consoles gedaan kan worden.
“Het is al een gegeven dat de graphics beter zullen zijn”, legt Boon vervolgens uit. "Wat pas echt indrukwekkend en groot gaat zijn, zijn de nieuwe manieren waarop geheugen en laden aangepakt worden door deze nieuwe consoles." Het volledige interview is hieronder te bekijken.
De Xbox Series X en PlayStation 5 moeten dit najaar uit gaan komen. Lees hier de laatste feiten en geruchten over de nieuwe consoles van Microsoft en Sony.
Reacties op: Mortal Kombat-maker: 'Onderschat nul-laadtijd op next gen-consoles niet'
XtraLinkUK
darkmanwls
tyberium
Is inderdaad verschrikkelijk dat ik 15 seconden langer moet wachten tot het spel geladen is zonder die quantum mechanica HDD van Sony. De wereld zoals we die kenden zal nooit meer hetzelfde zijn (-_-)
Castus
Er zijn voorbeelden genoeg waar je aan kan denken. Bij de Spider-Man game was de snelheid van het swingen gelimiteerd omdat als je te snel ging, de stad nog niet geladen was. Denk aan sequenties in games waar je bijvoorbeeld snel heen en weer wordt geteleport tussen werelden, wat nu niet mogelijk zou zijn maar straks wel.
Denk ook aan alle gimicks die games gebruiken om laadtijden te verhullen. Liften, kleine animaties dat je langs rotswanden moet bewegen zodat je niet te snel door het level heen kan. Zie God of War ook, dat je door die blauwe wereld moet lopen totdat er een poort opent. Dat zijn trucjes die allemaal niet meer nodig gaan zijn.
Zelfs Final Fantasy VII remake heeft momenten dat de game switcht naar CGI filmpjes ipv ingame rendering, omdat er zoveel snel verandert in die scene, dat in game rendering het nooit zou bijhouden, dus wordt maar een filmpje gestart omdat je dan dat gezeik niet hebt.
Dus het alleen maar te noemen als '15 seconden langer wachten tot het spel geladen is' is echt te simpel en het opent wel degelijk de deuren voor compleet nieuwe gameplay of nieuwe manieren van storytelling.
tyberium
Ik kan niet zo goed tegen dat marketing gelul van Sony en MS. Er is deze generatie geen vernieuwing.
Sony heeft met de PS5 het Dolby Atmos wiel opnieuw uitgevonden en kan iets sneller laden door de toverSSD.
M$ kan iets meer pixels op het scherm toveren door hun Terra flops en ook iets sneller laden.
Het is aan de marketing afdelingen van beide bedrijven om dit over te doen komen als revolutionair, wat absoluut in beide gevallen gewoon niet waar is. Wat is er dan wel revolutionair?
Dat heeft Digital Foundry al aangetoond met de "Sony" U5 tech Demo. En ja, er staan airquotes om "Sony". De demo had niets te doen met de PS5 en liep niet eens in 4k. De naam 'engine' geeft het al aan. De Unreal engine is de daadwerkelijk motor van de console. De console waar het op draait is enkel het stuur. Ze kunnen precies hetzelfde, hoeveel marketing geld je er ook tegenaan gooit.
De Engine zélf was de ster met de LOD popin eliminatie en raytrace implementaties. Het maakt dan niet uit of de marketing machine dan Epic, Ed Boon of wie dan ook voor het karretje spant om voor je console te laten prediken.
Minder laadtijden, leuk, welkom, maar niet revolutionair.
Castus
Misschien heb je gelijk en gaat het niets uitmaken behalve geen laadschermen, maar ik denk dat we mooie dingen gaan zien van deze techniek.
dezwarteziel
tyberium
CroniC
Niet zo raar doen :p
Laadtijden zijn veel langer bij de grotere games. Als die straks verdwijnen. Heerlijk toch
tyberium
Dat ik het overal tegenkom als 'revolutionair'. Nee.
Hendrik_Klein
tyberium
darkmanwls
JIJ bent degene die dit als een pro sony bericht ziet.
El Ninjo
tyberium
Korte laadtijden indrukwekkend en groots noemen laten noemen door derden? De 3D audio chip naar voren laten schuiven als revolutionair (het is fekking Dolby Atmos met een andere sticker!)
darkmanwls
tyberium
Er
Is
Geen
Revolutie
Deze
Console
Generatie
darkmanwls
Punt 2. het is je nou al zo vaak uitgelegd. "Kortere laadtijden" is niet het enige wat dit gaat brengen. Maar ik ben er verder wel klaar mee want je wil toch niet luisteren.
Jij
Oversimplificeert
de
impact
van
SSD
tyberium
tyberium