Interactive Data Visualization kondigt vandaag aan dat haar populaire SpeedTree technologie volledig geintegreerd zal worden in de Unreal 3 engine. SpeedTree stelt ontwikkelaars in staat om met de grootste eenvoud bomen aan de spelwereld toe te voegen, die elk stuk voor stuk uniek zijn en door de slimme toepassing van polygonen, er enorm realistisch uit zien zonder impact te hebben op de framerate.
SpeedTree ondersteunt maar liefst 100 verschilende boomtypes en door de integratie met de Unreal engine, kun je zelfs het planten ervan aan de programmatuur over laten. Met maken van een realistisch bos in een computerspel zal hierdoor een stuk sneller moeten kunnen. SpeedTree wordt onder andere ook al gebruikt in The Elder Scrolls: Oblivion, alsook een hele reeks andere titels. De licentie voor SpeedTree in de Unreal 3 engine, bedraagt zo'n $10.000.
Reacties op: Mooie bomen in de Unreal 3 engine dankzij SpeedTree
Ronn
tehpwn4g3
Good job
Likwit Snake
_g0d
Sjarreltje
Dragunov
anonymous
SuperDre
Dus maar hopen dat SpeedTree in een nieuwe Unreal Tournament 200x zal zitten zodat mods er wel gratis gebruik van kunnen maken..
FreeShooter
anonymous
Ik zie door de bomen de game niet meer!!!
anonymous
Wel matig trouwens dat op dat plaatje linksonder die hoekige zandberg in de voorgrond weer totally lame en blurry uitziet. Dat steekt dan weer erg af tegen die mooie boompjes. Gooi der eens wat displacement mapping eroverheen als je toch nextgen bezig bent.
babbaloerie
Maxcre8
ok tis een algemeen 3D probleem maar er moet toch iets op te vinden zijn
Maxcre8
Grimmie
Ik roep het al sinds de eerste screens van Doom III… weg met die plastic troep.
Bomen in mijn tuin glanzen ook NIET!! (Ja ik kom wel eens buiten )
jackdaw
Shady
GrandLopes
http://www.idvinc.com/
Quellien
OT:
Ook on Elder Scrolls IV
MelvinB