Zijn vriend Nilo Rodis wees hem hierop. Hij had moeite met de gelijkenis en vroeg zich af of een dergelijk monster in staat was om de boodschap van Papo & Yo over te brengen. Het beest is namelijk gebaseerd op de vader van Caballero, die een kwade dronk had, en moet zowel beangstigend zijn als een aantrekkingskracht hebben. Cabellero vond dat Rodis een punt had en kwam daarop met een nieuw ontwerp. Op de Game Developers Conference die begin volgende week plaatsvindt, wordt meer van de game onthuld.
Reacties op: Monster Papo & Yo minder 'puppy-achtig' gemaakt
jantjegoestobollywood
smaug13
maar zelf vind ik het oude monster ook beter, het ziet er orgineler uit, de menselijke gedaante en "puppy achtige" kenmerken waar de vriend het over heeft zorgt ervoor dat je er mee kan inleven wat het angstaanjagender maakt als hij woedend word.
het tweede ontwerp is ook niet meer een wezen met een ziel, gewoon een monster dat af en toe de beslissing neemt om achter je aan te denderen, eentje wat niemand als vriend zal hebben.