Nieuws
Monster Hunter Rise

Monster Hunter Rise komt officieel naar PlayStation, Xbox en Game Pass

Game verschijnt op 20 januari 2023 op de platforms

Geschreven door Michel Musters op
Het is bevestigd: Monster Hunter Rise verschijnt op 20 januari 2023 op PlayStation, Xbox en Game Pass.

Gisteren gingen er al geruchten over de mogelijkheid dat de game naar deze platforms zou komen en inmiddels heeft Capcom het officieel aangekondigd. De game verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en Game Pass voor console en pc. Uitbreiding Sunbreak moet ergens in de lente van komend jaar uitkomen. Het spel draait in 4K en 60 fps op PS5 en Xbox Series X en ondersteunt daar ook 3D Audio.

Van Monster Hunter Rise zijn inmiddels meer dan elf miljoen exemplaren verkocht, en van uitbreiding Sunbreak meer dan 4,4 miljoen. De game is op Nintendo Switch en pc uitgekomen.

De Switch-versie werd met een 9 beloond op Gamer.nl: "Ondanks de hoge leercurve is dit de meest toegankelijke Monster Hunter-game tot dusver, waar fans van zowel pure actie als diepe rpg-upgradesystemen voldoening uit halen. De Wirebug zorgt voor meer bewegingsvrijheid dan ooit en minder lange wachttijden tussen gevechten. Heel af en toe zie je de Switch worstelen met al het grafische geweld, maar nooit zit de techniek in de weg van een uitermate diep en bevredigende game die zowel alleen als met vrienden de moeite waard is."

Dit artikel delen:

Lees meer

Promoposters van personages uit The Last of Us-serie te zien Over de The Callisto Protocol-review
18

Reacties op: Monster Hunter Rise komt officieel naar PlayStation, Xbox en Game Pass

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Robskeee

    • 2 december 2022 08:37
    Dat word downloaden via gamepass, kan ik het eens een kans geven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 december 2022 09:46
    @Robskeee niet zo van mnster Hunter maar denk dat me zoon het wel leuk vind.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 2 december 2022 08:57
    Insta buy voor ps5. Had m al voor de switch. Maar voor 60fps koop ik m graag nog eens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    woutzorz

    • 2 december 2022 09:31
    Weet iemand of hij crossplatform is? Vriend van me heeft hem op de Switch en coop is deze game toch wel het leukst

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AgeQned

    • 2 december 2022 09:46
    @woutzorz
    Zover ik weet wordt het cross platform Xbox, Playstation en PC. maar daar zit de Switch versie niet bij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 2 december 2022 10:15
    @AgeQned niet dus, geen crossplay tussen welk platform dan ook behalve ps4 en ps5.
    Domme spamfilter laat me geen links posten. Maar staat op de twitter van capcom.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AgeQned

    • 2 december 2022 10:33
    @Messtranor
    O oke dan heeft een nieuws site verkeerde info gegeven. Thanks voor het corrigeren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 2 december 2022 10:44
    @Messtranor Voor cross platform met Playstation moeten ontwikkelaars betalen aan Sony, dit is in de rechtszaak met Epic destijds aan het licht gekomen:

    A new report from The Verge's Tom Warren shows just how tough it was to get PS4 Crossplay opened up for more games; Epic Games had been making a case for Crossplay for some time. Even more interesting, however, is the reveal that Sony may be charging developers for the use of the Crossplay feature depending on the player share of a game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 2 december 2022 13:38
    @Ziminar er is geen crossplay. Tussen geen enkel platform. Ook niet tussen xbox, pc en Nintendo. Dus ik snap de relevantie niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 2 december 2022 14:06
    @Messtranor Dat kan een motivatie zijn voor de ontwikkelaar om het dan helemaal achterwege te laten. PLayStation is verreweg het grootste platform, als die het je moeilijk maakt crossplatform te ondersteunen dan zou dat die keuze logisch maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 2 december 2022 16:50
    @Ziminar maar xbox-pc-switch crossplay kost niets en zou dan totaal geen probleem zijn maar is nog steeds de schuld van sony ?

    Ten tweede vraagt sony royalties als een crossplay game meer omzet genereerd op de andere platformen als PSN , dat is heel iets anders als "developers moeten betalen om crossplay te gebruiken" en ze hoeven niets af te dragen als de game grotendeels op playstation zijn geld binen harkt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 2 december 2022 17:30
    @ali3n8tor Dit is dus wat hier veel gebeurd. Feiten of verdraaien of verkeerd begrijpen zodat het in t voordeel van het eigen kamp is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 2 december 2022 18:31
    @Messtranor doe niet zo pathetisch. Ik stip alleen iets aan wat de reden kan zijn van het ontbreken van crossplatform.
    Meteen weer in die slachtofferrol pfff vermoeiend

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 2 december 2022 20:48
    @Ziminar leg uit hoe ik hier slachtoffer probeer te zijn? Ik snap je redenatie niet. Ik zeg dat hier iets veel gebeurd. Maar volgens mij trek je nu een hoop conclusies waar ik t helemaal niet over heb?
    Ik noem geen specifieke boosdoeners. Die verzin jij er nu zelf even bij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 2 december 2022 18:07
    @ali3n8tor ik zeg alleen dat dat is wat Sony doet en dat ik me kan voorstellen dat een voor een ontwikkelaar dan de keuze logisch is om geen cross platform in te bouwen aangezien PlayStation verreweg het grootste platform is. Het is een kosten baten ding.
    Cross platform tussen de twee veel kleinere platforms kan maar misschien niet de moeite waard.

    Volgens mij is dat tweede afhankelijk van hoeveel inkomsten een game op het andere platform genereert in geval van cross platform. Weet niet of dat per se hetzelfde is, maar vind ik persoonlijk wel wat vreemd.
    Wat heeft Sony er mee te maken hoeveel een game opbrengt op een ander platform.
    Dat is alsof de Nederlandse overheid je meer belasting lat betalen hoe langer je in een ander land op vakantie bent.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 2 december 2022 20:59
    @Ziminar je moet het zo zien, je hebt een restaurant vol met mensen maar ze bestellen allemaal eten bij de snackbar ernaast.
    maar je moet ze er wel laten zitten. uit goodwill.

    dat is crossplay. stel dat hypotetisch xbox en ps5 crossplay hebben met elkaar in monster hunter maar iedereen koopt zijn dlc en pakjes en whatever op de xbox marketplace - wat zou dan in hemelsnaam de meerwaarde zijn voor sony om daar crossplay mee te doen? het kost ze geld aan servers etc en verdienen er niets op. daarom de royalties. of dacht je dat alle bedrijven alles gratis aanbieden aan elkaars concurenten ? er moeten keiharde pegels verdiend worden als je niet een oneindige war-chest hebt zoals microsoft. die overigens generaties lang crossplay verworpen heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 2 december 2022 13:23
    Volgens mij heb ik deze op Switch en vond ik er niet heel veel aan. Misschien nog maar eens een kans op Xbox geven dan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 2 december 2022 16:51
    Beste nieuws van de dag!!