Molyneux wil Rare helpen een eigen identiteit te krijgen | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

"Eén van de eerste dingen die ik wil doen, is Rare helpen een eigen identiteit te krijgen", zegt Molyneux in een interview met Gamesindustry.biz. "Ik wil ervoor zorgen dat mensen bij Rare meer opvallen binnen de industrie".

Volgens Molyneux -- die zelf beroemd is geworden als ontwikkelaar van Dungeon Keeper, Populous, Black & White en de Fable-serie -- zegt dat de studio door haar geschiedenis bij Nintendo niet genoeg opvalt: "Ik sloeg steil achterover van hoeveel talent er is bij Rare, maar ze hebben een achtergrond waarin Nintendo van ze eiste dat ze een heel erg gesloten bedrijf waren. Ik wil ze het  vertrouwen geven dat ze de wereld kunnen vertellen wat ze aan het doen zijn."

Rare

In zijn nieuwe positie zal Molyneux zich niet bemoeien met het creatieve proces en de onderscheidende stijl van de studio veranderen, zo meldt hij. "Je zult een Rare-game absoluut kunnen blijven herkennen."

Rare werd onder Nintendo beroemd met spellen als GoldenEye 007 en Perfect Dark voor de Nintendo 64. Sinds het bedrijf in 2002 werd overgenomen door Microsoft, heeft het echter niet meer zulke verkoopsucce en weten te behalen. Viva Piñata is het meest succesvolle spel dat de studio heeft gemaakt onder Microsoft. Perfect Dark Zero en Banjo-Kazooie: Boutjes en Moertjes werden echter geen grote verkoopsucce en.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou