‘‘Natuurlijk begreep ik het besluit. Ik begrijp het echt. Ik klaag er niet over, je moet realistisch zijn bij dit soort dingen’’, aldus Molyneux over Milo, dat ook bekend stond als Milo & Kate. Hij vergelijkt vervolgens de annulering van zijn project met de dood van een familielid. ‘‘Je kunt niet maanden gaan treuren over de dood van iemand. Of het nou een game of een familielid is. Maar het was echt heel moeilijk. Wat het meeste pijn doet is dat het eigenlijk echt zou werken. Het was een geweldige, emotionele en boeiende game die ging over een relatie opbouwen met de speler."
Hij zegt vervolgens dat hij niet begrijpt waarom sommige mensen zich niet kunnen voorstellen hoe Milo eruit zou zien als het naast geweldadige shooters in de winkel zou liggen. ‘‘Natuurlijk leven we momenteel in een digitale wereld, misschien zijn dingen anders. Ik weet alleen dat het een paar jaar geleden niet lukte, maar een paar jaar is een lange tijd in de gamesindustrie.’’
Reacties op: Molyneux: 'Veel moeite om over annulering Milo heen te komen’
Darkness2K7
Of zat er meer achter, huizenhoge verwachtingen en dan niet kunnen waarmaken is pas een dooddoener
m0j0NL
Helaas niets nieuws voor hem
ShadowX
kleinekoosjer
Two-fists8
SuperDre
persoonlijk denk ik eerder dat het de verwachtingen is geweest en dat het leuk was als een science project, maar niet geschikt als een game (zelfs niet een casual game)..
Larsbrotherhood
aRtero
Larsbrotherhood
SuperG
En helaas het is MS IP dus het blijft daar in de ijskast terwijl dev opstapd.
Kan heel goed begrijpen dat hij erg teleurgesteld is.
Meestal krijg je publisher niet zover om iets nieuws te doen
SuperG
Mischien dat er nog veel werk voor de boeg is en haalbaarheid binnen bepaalde tijd niet vast te pinnen was en mogelijk minsten 2 a 3 jaren nodig had en MS niet meer geld er in wilt stoppen voor de tijd met moeilijk in te schatten release periode en haalbaarheid.
SuperG
Dan vind ik dat niet eens zo gek dat ze dat met familie vergelijken. Dat lijkt raar als buiten staander.
Een ingehuurde bedrijf dat de next sequel moet uitpoepen onder contract van een publisher kan best wel enthausiast zijn. Maar heefd dit gevoel veel minder.