"Ik weet dat ik waarschijnlijk zou moeten zeggen dat het een geweldige game is puur op basis van wat het doet, maar de game scoort op Metacritic gemiddeld ergens laag in de 80. Daar schaam ik me behoorlijk voor, om eerlijk te zijn, en ik neem de schuld op me. Het is niet de schuld van het team," aldus Molyneux.

De Xbox 360- en PC-versies samen zijn in totaal bijna vijf miljoen keer verkocht. Toch neemt Molyneux met een goed verkoopcijfer geen genoegen. "Dat is niet de droom. Het is niet de game geworden waar ik op had gehoopt. Ik dacht dat de mechaniek achter de regeer-gedeeltes erg goede ideeën waren. We hebben echter niet genoeg tijd gehad om de ideeën uit te werken." Molyneux laat weten dat Fable III in twee jaar werd ontwikkeld en dat dit de kortste ontwikkelingstijd is die Lionhead Studios ooit aan een game heeft besteed. Molyneux erkent dat door de relatief korte ontwikkelingstijd, enkele delen van de game minder goed zijn uitgewerkt en dat hij zich daarom kan vinden in de kritiek die recensenten hebben geuit op Fable III.