Molyneux: 'Ik praat niet meer over games' | Gamer.nl

Molyneux: 'Ik praat niet meer over games' | Gamer.nl

PC PREVIEW - Gamers wennen als geen ander aan nieuwe ontwikkelingen. Een coversysteem is nog niet ge&#239ntroduceerd, of wij verwachten dat alle soortgelijke games minimaal een coversysteem hebben. Hoe raar was het dan ook dat De Sims 4 lanceerde zonder de mogelijkheid om beroepen daadwerkelijk uit te oefenen? De Sims 3 had dit immers ge&#239ntroduceerd met de Ambities-uitbreiding. Het vierde deel gaat dat eindelijk rechttrekken met een eigen beroepenuitbreiding. Wij mochten keihard aan het werk met De Sims 4: Aan het Werk!

"Ik hou van games maken, het is mijn leven. Het is een eer om onderdeel te mogen zijn van de game-industrie, maar ik begrijp dat mensen mijn stem en mijn beloften zat zijn. Daarom zal ik niet meer met de pers praten en ga ik helemaal stoppen met over games praten", aldus Molyneux.

"Mensen raken zo geïrriteerd van me, zo erg dat ze mij en mijn familie bedreigd hebben, en ik kan gewoon niet verder gaan." Molyneux zegt dat zijn interview met The Guardian zijn laatste is, hoewel hij vlak ervoor ook een interview met Rock Paper Shotgun heeft gedaan.

Godus

Molyneux kwam onlangs in het nieuws door de gebroken beloften van zijn nieuwe god-game Godus. Deze game kwam tot stand door een Kickstarter-campagne, maar wist de beloften die Molyneux gedaan had, niet waar te maken. Het spel zou op pc uitkomen, maar momenteel is het spel alleen af op iOS en Android terwijl de pc-versie nog in Early Acce is. Bovendien bevat het spel in-app aankopen waarmee spelers het spel sneller en gemakkelijker kunnen spelen.

Ook hield Eurogamer een interview met Bryan Henderson, de winnaar van Molyneux' vorige game Curiosity - What's Inside the Cube. Molyneux had Henderson de rol van virtuele god in Godus beloofd, naast een deel van de omzet. Henderson kreeg geen van beide en Molyneux' studio 22Cans reageerde niet op zijn e-mails.

Gebroken beloftes

Het is niet de eerste keer dat Molyneux zijn beloftes niet waar kan maken: bij eerdere games zoals Fable wat dit bijvoorbeeld het geval. "Ik spreek mijn ideeën met zoveel pa ie uit, dat mensen ze aanzien voor beloftes", zegt Molyneux daarover. "Ik geloof werkelijk dat deze ideeën mogelijk zijn wanneer ik ze uitspreek, maar er komt niet altijd wat van terecht."

Molyneux is de maker van games als Populous, Dungeon Keeper en Fable. Hij begon als ontwikkelaar bij Bullfrog, en stichtte later Lionhead Studios. In 2012 ging hij weg bij Lionhead Studios en zette zijn eigen studio 22Cans op. Deze studio maakte Curiosity en werkt momenteel aan Godus.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou