Een ander spel wat op de Game Developers Conference de nodige aandacht kreeg was Peter Molyneux's Black and White 2. De demonstratie van het spel begon met een aantal woorden van Molyneux waarin hij eerlijk de fouten van het eerste deel toegaf. Zo zat er een matige verhaallijn in, was de interface en camera controle slecht en nog wat andere punten die voor verbetering vatbaar zijn. Toch wist het eerste deel van Black & White twee miljoen keer over de toonbank te gaan.Molyneux also showed off the new terrain and water engines that Black and White 2 will use and they are very detailed indeed with the terrain containing realistic hills, valleys and mountains and the water engine looking as close to the real thing as anything that has been seen in a PC game. Finally, Molyneux showed off a couple of the new giant creature designs, a black evil gorilla and a brown nice chip. The hair on the creatures is highly detailed and Molyneux said that not only are creatures the point man for your armies you can also carry members of your army on the creature's body. Molyneux heeft echter geleerd van de fouten gemaakt in Black & White, en in deel 2 krijgen we dan ook te maken met een andere gameplay. B&W 2 staat voornamelijk in het teken van oorlogsvoering, of het vermijden hiervan. Veel kon Molyneux echter niet laten zien, maar tijdens de komende E3 zou er meer materiaal aanwezig moeten zijn. Screenshots van Black and White 2 kun je op deze pagina vinden. Een klik verder staat een andere korte impressie van het spel.