Molyneux: 'Fable II had enorme fouten' | Gamer.nl

Molyneux: 'Fable II had enorme fouten' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Molyneux vertelde over wat hij haatte in Fable 2, en ging daarna over op de verbeteringen die zijn doorgevoerd in de nog uit te komen Fable 3. "In Fable 2, laat ik er maar eerlijk over zijn, zaten een aantal vreselijk rommelige dingen. De helft daarvan, en laat ik nogmaals eerlijk zijn, kwam doordat we het spel op het eind gehaast afmaakten en we deze vreselijke fase hadden waar de wereld er mooi uitzag met zoveel features, en langzaam veranderde in een minder mooie [wereld]."

67 duizend bugs

Volgens Molyneux had het spel op een bepaald punt 67 duizend bugs, wat als gevolg had dat het testteam van Microsoft het spel een 'super zwarte' rating gaf. "Niemand was voorheen zwart. Ze waren rood en oranje en groen. Maar wij waren super zwart. [Microsoft] zei dat het volkomen onmogelijk was voor iemand om eruit te komen met super zwart. Dat is waarom we moesten minderen in wat we in de game hadden. Maar om eerlijk te zijn zaten er ook gigantische grafische fouten in het spel."

Kogelstootsters

Molyneux zei daarnaast dat uit onderzoek bleek dat spelers maar zestig procent van de content in Fable 2 gebruikten. Hij verklaarde ook een hekel te hebben aan de map in het spel. "Het was saai en vervelend en niemand wist zelfs dat het een map was." Molyneux was ook niet te spreken over de vrouwelijke personages in het spel. "In Fable 2 zagen al onze vrouwen eruit als Ru ische kogelstootsters." Molyneux zei dat de vrouwen in Fable 3 "curves en zachte delen" hebben.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou