Molyneux en Rare wilden eerst een controller bij Kinect | Gamer.nl

Molyneux en Rare wilden eerst een controller bij Kinect | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"We kwamen langs om Kinect te bekijken, dat toen nog Project Natal heette", aldus Andreas. "De hardware was in een heel vroeg stadium en werd bij elkaar gehouden door plakband. We waren verbaasd over de potentie [van de techniek], maar wat we zagen wist deze potentie niet te benutten. Het duurde nog tot de vlucht terug naar huis, toen ik [met Molyneux] aan het praten was, voordat het tot ons doordrong. We waren ervan overtuigd dat we een knop nodig hadden, iets met daadwerkelijke feedback, wat een actie zou aanvangen", vertelt Andreas. "Het heeft lang geduurd - we hebben een aantal prototypes geprobeerd - tot we in hebben gezien dat je geen controller nodig hebt", vervolgt hij.

Uitgesproken kritiek

Andreas laat weten zijn twijfels over de afwezigheid van een controller uit te hebben gesproken in een gesprek met Kudo Tsunoda, de lead designer van Kinect. Hij zegt verder dat het een uitdaging is geweest om designers uit het denkpatroon van traditionale knoppen als interface te krijgen. "Dan val je terug naar een [controller] als besturing. Dat is een toeverlaat, om eerlijk te zijn."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou