"Het was een ramp", aldus Molyneux over de lancering van Curiosity op iOS en Android. "De laatste twee weken zijn de ergste en beste twee weken van mijn leven geweest. We lanceerden Curiosity en dachten dat er langzaam meer mensen zouden gaan spelen, dat we in een maand tijd duizenden spelers zouden krijgen, maar dat gebeurde in een paar uur."

"Toen raakten we in paniek, maar we zorgden ervoor dat we Curiosity weer draaiende kregen. We waren moe en maakten een fout. Mensen raakten verdiende munten kwijt. We hebben daar nu een patch voor die over een paar dagen moet verschijnen. De service van Curiosity is veel robuuster. De game is nu veel stabieler."

Het was de bedoeling dat de tweede game van 22 Cans, Godus, twee dagen na de release van Curiosity op Kickstarter gezet zou worden. Dit gebeurde uiteindelijk twee weken later vanwege de problemen met Curiosity. "Ik begrijp dat mensen boos zijn. Ik ben boos, superboos. Mijn vrouw praat nauwelijks meer tegen mij, omdat ze een miljoen gouden munten (in Curiosity) is verloren." Molyneux meldt dat 22 Cans nu uit twee teams bestaat: het ene team werkt aan Godus, het andere aan Curiosity.

Beloftes

Ik ga alles, alle energie, elk stukje van mij, elke statement die ik gemaakt in (Godus) stoppen, omdat... Popolous mij heeft gemaakt. Ik heb Populous niet gemaakt." Vervolgens huilde Molyneux. "Ik weet dat ik dingen heb gezegd... ik zou willen dat ik ze niet zou zeggen. Ik geloof er alleen zo erg in. Toen ik 22 Cans oprichtte, heb ik beloofd geen beloftes meer te maken die ik niet kon nakomen. En door stomme fouten heb ik dat toch gedaan. Daar moet ik mee leven. Als dat betekent dat (Godus) het niet haalt op Kickstarter - als mensen via die plek hun frustratie uiten, moet ik daar mee leven."