Molyneux: 'Doorbraak Kinect kost tijd' | Gamer.nl

Molyneux: 'Doorbraak Kinect kost tijd' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Iedere uitvinding zo groot als Kinect kost wat tijd om onder te knie te krijgen als ontwikkelaar", aldus Molyneux, die de situatie van Kinect vergelijkt met die van de muis in de jaren '80. "Ik kan me nog herinneren dat iedereen schreef over hoe de muis het ergste was wat gaming kon overkomen. Het duurde even voordat de ontwikkelaars ermee gingen experimenten. Maar daaruit kwamen wel Wolfenstein, Doom en real-time strategiespellen voort."

Molyneux snapt echter wel dat door het gebrek aan dergelijke titels voor Kinect, hardcore gamers nog sceptisch zijn over de techniek. "Ik ben het eens met deze sceptische houding. Er is nog geen goed voorbeeld van een echt fantastische game of ook maar van een ervaring die langer dan vijftien minuten duurt", zo stelt hij. Molyneux werkt met zijn bedrijf Lionhead Studios op dit moment aan Fable: The Journey, een nieuwe deel in de serie dat gebruikmaakt van Kinect. 


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou