"Iedere uitvinding zo groot als Kinect kost wat tijd om onder te knie te krijgen als ontwikkelaar", aldus Molyneux, die de situatie van Kinect vergelijkt met die van de muis in de jaren '80. "Ik kan me nog herinneren dat iedereen schreef over hoe de muis het ergste was wat gaming kon overkomen. Het duurde even voordat de ontwikkelaars ermee gingen experimenten. Maar daaruit kwamen wel Wolfenstein, Doom en real-time strategiespellen voort."
Molyneux snapt echter wel dat door het gebrek aan dergelijke titels voor Kinect, hardcore gamers nog sceptisch zijn over de techniek. "Ik ben het eens met deze sceptische houding. Er is nog geen goed voorbeeld van een echt fantastische game of ook maar van een ervaring die langer dan vijftien minuten duurt", zo stelt hij. Molyneux werkt met zijn bedrijf Lionhead Studios op dit moment aan Fable: The Journey, een nieuwe deel in de serie dat gebruikmaakt van Kinect.
Reacties op: Molyneux: 'Doorbraak Kinect kost tijd'
Noble7
SiS Anacreor
Het is gebruikelijk voor Molyneux om zijn eigen games af te zeiken en rare excuses te bedenken, maar hij vindt Fable: The Journey nu al blijkbaar niets meer. Zelfs voor zijn doen erg vroeg.
Verder vind ik dit een beetje obvious reasoning.
Elke keer dat Molyneux een uitspraak doet en ik een kopje op Gamer zie hou ik mijn adem in. Ik snap persoonlijk niet waarom er zoveel van zijn uitspraken op deze site terecht komen als apart artikel, of doet de rest van de gamingwereld gewoon geen uitspraken?
Aquemini
AlienShine
Aquemini
cyberbeast41
Noble7
Baukereg
frankys
Wesserd
Wesserd
ems
Het lijkt me een beste man, maar zijn mening vind ik al lang niet meer relevant. Na die opmerkingen die hij heeft gemaakt over hoe geweldig black & white en fable wel niet zouden zijn neem ik hem echt niet meer serieus (en al helemaal niet als het over een wanproduct als kinect gaat)
Kinect wordt niet hardcore zolang er lag is, simpel als dat.
IceRiccy
misjnoe
nijz