Nieuws
nioh 2

Mogelijkheid van Nioh-games op Xbox-consoles is klein

'Wel hopen we dat Xbox-spelers naar Wo Long uitkijken'

Geschreven door Michel Musters op
De mogelijkheid dat de Nioh-games van Team Ninja op Xbox-consoles uitkomen, is op dit moment klein.

Dat heeft regisseur Fumihiko Yasuda laten weten in een interview met VGC. "Daar is op dit moment niets over te zeggen. Op dit moment is er geen grote mogelijkheid dat Nioh op Xbox-platforms uitkomt. Wel hopen we dat Xbox-fans die van de Wo Long-demo genoten uitkijken naar die game. Dat is alles wat we nu kunnen zeggen."

Beide Nioh-spellen verschenen oorspronkelijk op PlayStation 4, maar kwamen later ook naar PlayStation 5 en pc. De games, die zich afspelen in een fantasievolle versie van het oude Japan, staan bekend om hun hoge moeilijkheidsgraad en worden daarom vaak vergeleken met de Dark Souls-games.

Wo Long: Fallen Dynasty is de nieuwe game van Team Ninja, waar vorige week kort een demo voor beschikbaar was op PlayStation 5 en Xbox Series X en S. De game speelt zich af in een fictieve versie van China, waar monsters en demonen mensen constant aanvallen en dorpen overhoop halen. Deze wereld is gebaseerd op het bekende boek Romance of the Three Kingdoms. Het hoofdpersonage neemt het op tegen zowel mensen als demonen. De gevechten zijn daarbij gebaseerd op Chinese martial arts.

Wo Long: Fallen Dynasty moet ergens in 2023 uitkomen op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, pc en Game Pass. 

Dit artikel delen:

Lees meer

Over de Fifa 23-review Door Mark Hamill ingesproken Joker komt mogelijk naar Multiversus
16

Reacties op: Mogelijkheid van Nioh-games op Xbox-consoles is klein

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Riyakuya

    • 28 september 2022 12:46
    Prima hoor, dan speel ik ze wel op pc wanneer ik er behoefte aan heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 28 september 2022 13:24
    En nou maar afwachten hoe dit verhaal verdraaid kan worden zodat het Sony's schuld is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 28 september 2022 14:01
    Prima genoeg andere plaatsen om deze toppers te spelen. Wel lullig voor de mensen die alleen een Xbox hebben want deze games zijn echt wel nice, vooral als je van de Souls games houdt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 28 september 2022 14:29
    Ik speel nioh lekker op de bank op de ps5 wel de duurste vorm van gaming

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 28 september 2022 15:04
    @TripleR40 Oja ik zie het 52 eu op Bol! Op de pc kan ik beide games voor 40 eu krijgen en dan hoef ik niet te betalen om online te kunnen spelen. Nou ja het verschil valt in dit geval best mee, voordeel is wel dat ik op de pc mod support heb en dat vind ik toch wel heel nice van pc gaming. Maakt veel games vaak een stuk uitgebreider en dus langer speelbaar.

    Ps: Ik game ook lekker op de bank maar dan via mijn laptop met mijn een Switch Pro controller want die wordt officieel ondersteund door Steam, evenals de PS5 controller als dat je voorkeur is, de keuze is reuze.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 28 september 2022 15:41
    @Mmo-veteran ik heb letterlijk laatst de nioh collection voor ps5 gekocht voor 25 euro. Echt je argumenten zijn om te lachen zo zwak. Ik kan ook online de duurste winkel uitzoeken en dan zeggen "oh kijk eens wat duur"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 28 september 2022 15:45
    @Messtranor Wat een jankerd ben jij man, alsof ik je moeder beledig.
    Wil jou nou echt beweren dat games over het algemeen goedkoper zijn op PS dan op PC? Denk je dat echt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 28 september 2022 16:12
    @Mmo-veteran Heb je mij dat horen zeggen? Je moet beter lezen, en ik reageer op jouw gejank vriend. Het gejank waar meer mensen zich aan ergeren.
    Waar hoor je mij in godsnaam zeggen dat ik denk dat wat dan ook goedkoper is dan wat anders. Ik zeg alleen dat PS niet zo duur is als wat jij aangeeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 28 september 2022 16:32
    @Messtranor Nee het is goedkoop, nu tevreden? Playstation is een goedkope vorm van gaming! Zo goed?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 28 september 2022 16:37
    @Mmo-veteran Nee. Maar t is goed met je. Veel plezier met spelen van Nioh op PC. Kan je beter doen dan zinloze opmerkingen maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 28 september 2022 16:04
    Wel grappige keuze van Gamer.nl.
    Uit het hele artikel, wat vooral over hun nieuwe game Wo Long gaat, die day 1 op game pass komt trouwens, hebben jullie de twee laatste regels gebruikt om hier als titel te gebruiken voor jullie eigen artikel.
    Lijkt er dan toch wel op dat jullie vooral proberen een welkbekende discussie los te laten barsten.
    Clicks en views staat gelijk aan geld, het licht bij gamer.nl moet ook blijven branden natuurlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AveryJackson

    • 28 september 2022 23:48
    @Ziminar Overal op internet gaat het over dit stukje uit het interview. Het boeit verder niemand dat het namelijk dat het naar Gamepass komt, dat zal ook geen top story zijn voor sites en forums.

    Want we weten dat MS betaald om games op Gamepass te krijgen, die krijgen ze niet gratis. Maar hier zie je dan nooit iemand om klagen gezien games op Gamepass ook niet op andere subscription services kunnen komen.

    ```Daniel Ahmad
    Context: People found a marketing deal contract between Sony and Capcom and are misinterpreting it. The wording doesn't say what people assume it does.

    These type of marketing deals aren't new to Sony, Microsoft or Nintendo and have been a thing for years. For example, here is the Xbox publisher license agreement which has the same wording. And this isn't even for a marketing deal.```

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 29 september 2022 08:58
    @AveryJackson Ten eerste beste Avery noem ik game pass in een tussenzin dus dat is ook helemaal niet waar ik dan de focus van het artikel op zou willen leggen.
    Maar jij bent werkelijk de koning van het trekken van de verkeerde conclusie.
    Ik zeg bijvoorbeeld dat het hele artikel voor 80 procent gaat over hun nieuwe game Wo Lang, maar dat stukje begrijp jij dan blijkbaar even niet. Is ook lastig he woorden.

    En dat niemand het interesseert dat het op gamepass komt lijkt mij ook niet te kloppen aangezien ze 25 miljoen abonnees hebben. Het interesseert jou niet, maar dat is niet iedereen he Avery. Ik weet je wereld is klein, maar buiten die gesloten deur bestaat een hele wereld met heel veel andere mensen die, niet schrikken, een andere mening hebben dan jij. :o

    Het is toch ook geen geheim of schande dat Microsoft betaalt om deze game op gamepass te krijgen? Waarom zou iemand daarover klagen? Sony betaalt toch ook om games exclusief op hun platform te krijgen? Wat een rare opmerking weer.
    Het is wat anders om games van een ander platform weg te houden, maar dat is mijn mening.

    En wat wil je precies zeggen met die laatste quote, ik heb helemaal niets gezegd over dergelijke deals.
    Jouw hoofd werkt echt vreemd, ik merkte het al in onze discussie van vorige week, je haalt er de hele tijd dingen bij die ik helemaal niet zeg of beweer of legt mensen woorden in de mond.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AveryJackson

    • 29 september 2022 09:55
    @Ziminar Nee hoor, doe maar rustig met je persoonlijke aanvallen. Je bent weer snel triggered met je comment. De gene die niet meer in discussie wilde met mij, kon het na 1 comment al niet meer laten.

    Ik zou zeggen, lees mijn comment nog eens, voordat je straks in een andere PS bericht weer komt roepen dat Sony games probeert weg te houden. Dat jij niet snapt waarom ik zeg dat "het boeit niemand dat de game naar Gamepass komt" heeft te maken dat het weinig nieuwswaarde is en geen extra kliks zal opleveren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 29 september 2022 10:09
    @AveryJackson grappig weer, zodra je geen tegenargumenten meer hebt negeer je het maar gewoon. Ook typisch Avery weer.

    En waarop baseer je dat het weinig nieuwswaarde heeft? Weet jij dan hoeveel clicks het oplevert? .
    Nogmaals gamepass heeft 25 miljoen abonnees dus er is logischerwijs een significante groep die het wel interessant vindt. En ik snap prima waarom je dat zegt, namelijk omdat je een hekel aan XBox hebt.
    Jij denkt nog steeds alleen maar in kampen, je beschuldigt zogenaamde XBox fans overal van, terwijl je zelf precies hetzelfde gedrag vertoont.
    Lekker bezig Avery.

    Misschien weer eens tijd voor een nieuw account?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 28 september 2022 16:54
    Jammer voor de Xbox mensen want het is een geweldige game! En hij al alweer een tijdje oud dus zou een mooie geweest kunnen zijn voor gamepass.