De ontwikkeling van Soldier of Fortune 2 verloopt volgens plan als we Kenn Hoekstra mogen geloven. Raven Software heeft een alpha versie aan Activision gegeven en is bezig met een beta versie. VoodooExtreme interviewde Kenn over de release date en de mogelijkheid van een demo. Of Activision een pre-release, gelijktijdige of een post-release demo zullen uitgeven wist Kenn nog niet. Hij was erg onder de indruk van de Wolfenstein Multiplayer test en de respons daarop. Kenn sluit dan ook niet uit dat dit ook voor SoF2 zal gebeuren.

Has the recent World Trade Center terrorism attacks impacted any of SoF2's gameplay elements or content?

Not really. We've proceeded with the core game design as planned.

How many polys are the weapon and player models in the game? The latest batch of screen shots looked really nice in that department. The average weapon model in the game is about 1500 polygons (as opposed to 350 - 400 polygons in the original game) and the average character or enemy model weighs in at about 3000 polygons (as opposed to 500 polygons in the original game). Soldier of Fortune 2 zou tegen het einde van dit jaar of begin volgend jaar klaar moeten zijn. De overige vragen van het interview kan je hier lezen.