Nieuws

Mogelijk 25% korting op PlayStation Plus rond Black Friday

Nog niet bevestigd

Geschreven door Jari Klapwijk op
Sony geeft rond Black Friday mogelijk 25 procent korting op alle PlayStation Plus-abonnementen.

Dat brengt Dealabs-gebruiker Billbil-kun naar buiten. Hij lekte de afgelopen maanden telkens de PlayStation Plus-games van de maand. Volgens hem loopt de aanbieding van 18 tot en met 28 november. Een jaarabonnement op PlayStation Plus Essential kost volgens hem dan €44,95, terwijl Extra en Premium respectievelijk €74,99 en €89,99 kosten. Bovenstaande informatie is nog niet door PlayStation bevestigd.

Eerder werd bekend dat de service sinds de introductie van de nieuwe abonnementsniveaus twee miljoen abonnees is kwijtgeraakt. Dat bleek uit Sony’s recentste abonneeschattingen, die zijn vrijgegeven als onderdeel van het rapport over de financiële resultaten van het tweede kwartaal van 2022. Dit is het eerste volledige kwartaal waarin de vernieuwde PlayStation Plus uit is. Het is al het derde kwartaal op rij dat PlayStation Plus abonnees verliest. Het totaalaantal wordt per 30 september van dit jaar geschat op 45,4 miljoen abonnees. Een kwartaal daarvoor zat het aantal nog op 47,3 miljoen.

Sony’s chief financial officer Hiroki Totoki gaf destijds al aan dat hij verwacht dat het aantal in het volgende kwartaal weer zou stijgen, onder andere door de invloed van Call of Duty: Modern Warfare 2 en het uitkomen van God of War Ragnarök. Ook zegt hij dat Sony dit kwartaal met “betere promoties” van PlayStation Plus komt. “Ik denk dat we hiervan kunnen herstellen”, aldus Totoki. 

Dit artikel delen:

Lees meer

Dead Island 2 uitgesteld naar 28 april Overwatch 2-update komt twee dagen later
13

Reacties op: Mogelijk 25% korting op PlayStation Plus rond Black Friday

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Patrick Verbist

    • 16 november 2022 18:10
    Ik heb het zo gehad met troep die zich voordoet en geschreven word als een nieuwsbericht maar eigenlijk alleen maar gaat over mogelijkheden en veronderstellingen. Wat we nodig hebben is feiten, echt nieuws waar we met zekerheid wat aan hebben. Iets dat niet op later tijdstip nog eens mogelijk een artikel krijgt dat gaat over het feit dat het vorige artikel toch niet waar is. Al de rest is tijdverspilling. Berichtgevingen die over niets gaan en puur dienen om clicks te halen zijn echt een f**king plaag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 16 november 2022 18:26
    @Patrick Verbist Wat een boosheid. Als geruchten werkelijk waar nergens op slaan (ik heb gehoord van een mevrouw bij het koffie apparaat dat..) dan ben ik het met je eens, maar over het algemeen heb ik het idee dat Gamer alleen geruchten plaatst als ze redelijk betrouwbare bronnen hebben.

    Behalve de Metroid remake, want als ik nou nog een keer moet horen dat die ''toch echt volgende maand eraankomt'' wordt ik gek.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Patrick Verbist

    • 16 november 2022 18:42
    @WvA Ik kijk op meerdere websites dan enkel Gamer en het word op den duur een beetje ergerlijk. als ik het woord "mogelijk"nog maar lees gaan men haren alweer recht staan. PlaystationLifeStyle.net is daar een goed voorbeeld van. En dan krijg je zo van die domme update artikelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JariKlapwijk

    • 16 november 2022 18:49
    @Patrick Verbist Thanks voor je reactie. Deze informatie komt van een bron die al maanden de PlayStation Plus-games correct heeft voorspeld. Daarom achten wij de informatie betrouwbaar genoeg voor een nieuwsbericht. Uiteraard gooien we niet klakkeloos elk gerucht online.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 16 november 2022 21:29
    @Patrick Verbist

    Waarom lees je het dan als de topic regel begint met ….. MOGELIJK.

    Niemand verplicht je om het te lezen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    tmvde

    • 16 november 2022 19:16
    Kans lijkt me groot aangezien dat de afgelopen jaren altijd zo was rond deze tijd. Vaak twee momenten in het jaar met korting voor de zomer met Days of Play en in het najaar rond Black Friday.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 16 november 2022 21:28
    Ik hoef alleen de upgrade naar premium nog, ben benieuwd of daar ook 25% op zit :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 16 november 2022 21:47
    @DarkraverX vooralsnog vind ik premium t niet waard. Ik moet deze week verlengen en ga naar extra. kan altijd later weer upgraden als er echt interessante games in de classics komen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 17 november 2022 00:12
    @Messtranor

    Thanks, dan gaan we niet upgraden :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 17 november 2022 00:11
    @DarkraverX
    Ik zou die upgrade lekker links laten liggen, extreem weinig Premium games en er komen elke maand heel weinig of zelfs geen bij. Je bent waarschijnlijk goedkoper uit om die paar PS1/PS2/PS3 games die je wilt los te kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 17 november 2022 00:13
    @poklaan

    Thanks, dan gaan we niet upgraden :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 17 november 2022 11:40
    Mooi, dan wacht ik even met het bestellen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Stries

    • 19 november 2022 20:05
    Kan iemand me misschien helpen. Mijn zoon heeft tot 14 dec plus extra. Via abonnement wijzigen hebben we dat op essential gezet. Nu staat er automatische afschrijving 59.99 op 14 december. Hoe werkt dat dan nu met die blach friday deal? Via ps account kan ik die niet kopen omdat er staat dat ik 59.99 moet betalen. Doe ik t Via game mania dan krijg ik een tegoedkaart van 20 en 1 van 25 euro in mijn mandje. Dus niet 1 code zoals voorheen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik geen 59.99 betaal vanaf 14 dec maar 44.99?