Moeilijkheidsgraad Elden Ring niet verlaagd voor nieuwkomers

Moeilijkheidsgraad Elden Ring niet verlaagd voor nieuwkomers

Elden Ring is 'niet opzettelijk eenvoudiger gemaakt' voor nieuwkomers. Dat vertelt regisseur Hidetaka Miyazaki in een interview op PlayStation Blog.

Daarmee gaat Miyazaki in op de discussie rondom moeilijkheidsgraden en de toegankelijkheid van games. Volgens Miyazaki zijn alle games van ontwikkelaar FromSoftware bedoeld om spelers hun 'verstand' te laten gebruiken, games 'te bestuderen', te 'onthouden wat er gebeurt' en te 'leren van hun fouten'.

"Elden Ring is niet bewust eenvoudiger gemaakt, maar ik denk dat meer spelers de game deze keer uitspelen", licht de regisseur toe. "Zoals ik al aangaf zijn de vrijheid qua progressie en de mogelijkheid om later terug te keren naar een uitdaging elementen die mensen helpen op een rustig tempo door te game te laten spelen."

"De focus ligt daarnaast niet op pure actie", vervolgt hij. "Deze keer heeft de speler heeft meer zeggenschap over hoe ze bijvoorbeeld eindbazen in de wereld aanpakken en hoe ze sluipen inzetten."

Tot slot geeft Miyazaki aan dat het eenvoudiger moet worden om Elden Ring in multiplayermodus te spelen, zodat spelers wellicht meer openstaan voor hulp van anderen.

Elden Ring verschijnt op 24 februari voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

Ik wil geen te moeilijke games. Laat iedereen vrij om zelf zijn eigen moeilijkheidsgraad te kiezen.

0

Behalve als het de intended purpose is van de maker. Net zo vrij als jij bent om te kiezen wat je speelt, is de maker zo vrij om te maken wat hij maakt. Als je dan niet van moeilijke games houdt is het jammer als ze dit er niet in stoppen, maar meer ook niet.

0
test

@Pinopokie Het is altijd een afweging die gemaakt moet worden... accessibility vs difficulty. Je ziet dezelfde discussie vanaf de andere kant met Pokemon, dat hun games tegenwoordig veel te makkelijk worden gemaakt wegens de doelgroep. Persoonlijk zou ik het waarderen als er meer opties zijn in games als Dark Souls. Ik heb Hollow Knight bijvoorbeeld ook met mods moeten spelen, simpelweg omdat het reactievermogen van mijn hersenen te langzaam is om op tijd te handelen. Dan heb ik voor dat soort games eenmaal een easy mode nodig. Ondertussen speel ik mijn JRPGs wel met Hard mode, of Survival Horror. Dit omdat die spellen meer tactics-based zijn dan skill-based. Misschien daarover nadenken... intentie van developer/kunstenaar sure... maar voor blinden zijn er ook audio touren gemaakt om kunst te ervaren, net als dat doventolken muziek kunnen vertalen voor slechthorenden.

0

@lightyears Ik wil geen shooters. Laat iedereen vrij om in een raceauto te stappen in Call of Duty.

0

@Witty1889 Onlangs heb ik nog gezegd dat het me niet goed zou lijken als de maker van deze games ze opzettelijk makkelijker zou maken juist omdat een selecte groep zoveel plezier haalt uit de uitdaging. Dat gezegd hebben staat het niks in de weg om een normal en hard mode in te voeren natuurlijk waar de hardmode een uitdaging biedt die zo bedoeld is door de makers en de normal of easy mode bedoeld is zodat speler die wel dit soort games leuk vinden maar minder vingervlugheid hebben de game ook in zijn geheel kunnen doorlopen. Ondertussen zijn de games van "From Software" zo groot geworden dat het wel een mooie optie zou zijn voor een bepaalde groep gamers die anders de game laten liggen. Uiteindelijk is het natuurlijk aan de makers van het spel zelf erin te stoppen wat ze willen.

0

@lightyears De souls games zijn dan ook niet te moeilijk, dat is allemaal hype. Als je het een beetje in de vingers hebt dan zijn ze voor grote delen eigenlijk te makkelijk aangezien geen enkele game je tegenhoudt om vrij snel oppermachtig te worden, het zullen alleen enkele bosses zijn die wat moeilijkheden zullen opleveren maar elke boss fight is specifiek ontworpen om niet oneerlijk te zijn. Je moet alleen even weten waar je moet prikken, en vooral wanneer. Geef mij maar games waar de moeilijkheid perfect uitgebalanceerd is. Die zijn zo zeldzaam en FromSoft is wel de hoofdleverancier.

0
test

Deze gebruiker is verwijderd

0

Aanbevolen voor jou