"De Modern Warfare-stijl gaat volgens mij helemaal om snelle actie - en dan praat ik over soepele wapenbesturing en infanteriegevechten op zestig frames per seconde", zegt Bowling tegen Kotaku. "Het is helemaal gericht op de vuurwapen tegen vuurwapen gameplay, vooral in Modern Warfare 3. Ik denk dat we dat helemaal goed hadden in Call of Duty 4. We gingen daar een beeje van weg met Modern Warfare 2, en leunden zwaarder op luchtsteun, killstreaks, perks en dat soort dingen. Modern Warfare 3 bouwt verder op de Call of Duty 4-mentaliteit van vuurwapen tegen vuurwapen, snelle infanterie-gameplay.

Ook zegt Bowling dat Infinity Ward het moeilijker gaat maken voor campers in Modern Warfare 3, spelers die zichzelf ergens verstoppen en stilzitten tot er een tegenstander langskomt. De multiplayermaps zullen volgens hem, anders dan die in Modern Warfare 2, niet meer dan vijf plekken hebben waar spelers goed kunnen campen. Dit maakt de game toegankelijker voor de minder ervaren spelers, omdat ze minder hoeven na te denken, zegt Bowling.