Met dat streven moet Modern Warfare 2 op de eerste verkoopdag meer verkopen dan Grand Theft Auto IV dat deed. Van die game werden er wereldwijd op de eerste verkoopdag 3,6 miljoen exemplaren verkocht met een marktwaarde van ongeveer 223 miljoen euro. "Wij geloven dat het idee dat TBWA ons heeft gepresenteerd ons kan helpen dat doel te bereiken", zei Brad Jakeman, creative officer van Activision-Blizzard. "Wat wij goed vonden aan de TBWA-campagne is dat het idee groot genoeg is voor uitingen in vele verschillende soorten media. Dat is altijd de test voor een goed idee."

"Het strategische doel is niet om gewoon een advertentiecampagne te draaien op dag één en te zeggen 'ga naar een winkel en koop de game', maar om een beweging op te bouwen en het publiek [voor Modern Warfare 2] te verbreden voorbij een core gamerpubliek."

Hoge verwachtingen

Analisten voorspelden dat Modern Warfare 2 al zoveel hype heeft, dat de game misschien geen marketing meer nodig heeft. Hij is al aangewezen als de titel met de best verwachtte verkopen van 2009 en zal volgens analist Mike Hickey elf miljoen keer verkopen in twee maanden. De eerste Modern Warfare bereikte afgelopen maart de dertien miljoen verkochte exemplaren sinds november 2007.

Grootste lanceringen

Op de lijst van grootste entertainmentlanceringen in de geschiedenis staat Grand Theft Auto IV op de eerste plek, gevolgd door Halo 3 met een opbrengst van 122 miljoen euro op de eerste dag. De grootste filmlancering tot nu toe was Batman-film The Dark Knight, die bracht zo'n 114 miljoen euro op in het openingsweekend.