Nieuws

Modder verbeterde AI in Alien: Colonial Marines door fixen spelfout

Een simpele klus

Geschreven door Michel Musters op
De intelligentie van vijanden in Alien: Colonial Marines is door het veranderen van één letter in de code flink verbeterd.
Toen Alien: Colonial Marines uitkwam was niet iedereen tevreden met de game. Een van de problemen was een slecht uitgewerkte artificiële intelligentie van de vijanden. Modder TemplarGFX bracht een mod uit die dit oploste.
De modder heeft nu onthuld hoe hij dat heeft gedaan. Volgens hem zat er een typfoutje in de code van de game. Het woord 'tether' stond aangegeven als 'teather', waardoor vijanden zich niet naar behoren gedroegen. De verandering zag er als volgt uit:

ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTeather

De goede code:
ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTether.

Dit artikel delen:

Lees meer

Round-up Gaming Headsets 2018 Konami biedt maker remake van P.T. een stageplek aan
10

Reacties op: Modder verbeterde AI in Alien: Colonial Marines door fixen spelfout

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • TheDeeGee

    • 16 juli 2018 09:09
    Maar om het nou een "Mod" te noemen…

    Unofficial Fan Patch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • 3djester

    • 16 juli 2018 09:32
    Slordig van de ontwikkelaar. Ben het wel eens met TheDeeGee dat het eerder een patch is i.p.v. een mod.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • GRDavies

    • 16 juli 2018 10:23
    Slordig van de ontwikkelaar zeker, maar het rare is dat het programma uberhaupt ooit heeft gewerkt _tenzij_ PecanSeqAct_AttachPawnToTeather (functie of een [constant] variabele) ook bestaat (naast PecanSeqAct_AttachPawnToTether). Klinkt als een testtraject, wat niet uiteindelijk in de productievariant niet is teruggezet oid wat de modder dan uiteindelijk heeft gedaan..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 16 juli 2018 11:09
    @GRDavies het is een ini file, dus het programma zoekt in die file naar wat die nodig heeft, kan die de setting niet vinden, dan gebruikt die de default waarde. Is heel normaal hoor.
    Bekijk maar eens een ini file van een unreal game, dan zie je deze vol staan van verwijzingen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 16 juli 2018 10:48
    zelfs deze bugfix kan de game niet helpen/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 16 juli 2018 11:09
    @casualkiller vindt jij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 16 juli 2018 11:24
    @SuperDre Stop eens met dat getroll man, of ben je echt zo niet op de hoogte ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 16 juli 2018 11:42
    @SuperDre
    Vindt 99% van de mensen die die belachelijk slechte kutgame gespeeld heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Killionaire

    • 16 juli 2018 22:22
    @Sander999 dat is niet waar. Die 99% betreft de campaign! Mp en vooral Bug Hunt zijn vermakelijk en worden nog steeds gespeeld op xbox 360.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • poklaan

    • 16 juli 2018 15:28
    Je zou toch denken dat developers wel een of andere programma hebben om de code van hun games te checken voor spellingfouten, nou kennelijk niet dus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.