Nieuws
Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition

Mod verbetert graphics van Grand Theft Auto: The Trilogy

Het gaat specifiek om San Andreas

Geschreven door Michel Musters op
Modder nigeez werkt aan de GTA SA Project Texture Overhaul-mod, waarmee hij de textures in Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition verbetert.

Hij werkt specifiek aan San Andreas. Hoewel hij niet alle textures in het spel verbetert, gaat het wel om specifieke textures die opvallen. Door ze te vervangen moet het spel beter ogen. Het gaat onder andere om grote wegen, de stoep, zand, modder en rotsen. De modder laat weten dat hij nog lang niet klaar is en de game blijft verbeteren. Hier kan de mod gedownload worden.

De vernieuwde trilogie word sinds release gehekeld door pers en gamers vanwege de vele technische problemen. Rockstar heeft zich als gevolg daarvan verontschuldigd voor de staat van de collectie. Ook heeft het op pc de klassieke versies van de drie games uit de collectie weer beschikbaar gesteld. Inmiddels is er een eerste grote update voor de collectie uitgebracht.

Gamer.nl gaf een 4 aan GTA: The Trilogy - The Definitive Edition: "Twee decennia lang stonden de drie GTA-games uit het PlayStation 2-tijdperk symbool voor de opkomst van het openwereldgenre. Hun grensverleggende vrijheid en tijdloze muziek gaven ons herinneringen voor het leven. Nu staan deze historische games in één klap symbool voor wat een remaster absoluut niet moet doen."

Dit artikel delen:

Lees meer

Map van Fortnite Chapter 3 mogelijk gelekt Hoogtepunten: Battlefield 2042 trapt moeizaam af
16

Reacties op: Mod verbetert graphics van Grand Theft Auto: The Trilogy

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Stealth95NL

    • 27 november 2021 12:55
    Hoop toch dat Rockstar zelf ook nog met meer fatsoenlijke verbeteringen gaat komen. Zelfs als mega GTA fan kan ik niet anders dan flink teleurgesteld zijn in hoe Rockstar de afgelopen jaren is afgedwaald naar cash grabber met GTA online…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 27 november 2021 16:35
    Wat ben ik blij dat ik de collectie niet blind heb gekocht. Ik heb al sinds een release van een muziek album vorig jaar besloten nooit meer een preorder te plaatsen. Want die viel toen zo tegen vergeleken met de liedjes die ter promotie as singles uit kwamen.
    Maar toch had ik even het idee deze gta collection op dag 1 te kopen. Gelukkig niet gedaan. Nu houd ik het wel bij herinneringen of misschien als ze het toch nog netjes kunnen fixen dan over een jaartje alsnog kopen.
    Maar nu vind ik het jammer dat Rockstar van een ontwikkelaar van perfectie( en dan bedoel ik dus kwa afwerking dus geen grote bugs en issues) naar een ontwikkelaar die snel even een remaster maakt en dat dan nog zo kan verknallen en uit geeft. Jammer. Ik dacht dat ze wel een soort trots zouden hebben op gta en kostte wat kost nooit willen verknallen. Maar blijkbaar doet het ze toch niet veel meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 27 november 2021 19:05
    @watashi wa maurice desu.
    nee joh, helemaal geen trots, alleen maar inhaligheid.
    Met deze houding wordt GTA 6 net zo'n flater als Cyberpunk 2077

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 27 november 2021 19:32
    @oropher En daarom denk ik dat we een Red Dead 3 mogen verwachten in plaats van GTA 6, dat is een veel veiligere keus voor Rockstar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 28 november 2021 07:07
    @gimbal2
    Waarom denk je dat? Zijn de fans van RDR minder veeleisend dan die van GTA?

    Ik denk juist de Rockstar weet dat GTA5 (en dus ook GTA Online) erg oud begint te worden en aan vernieuwing toe is. Aan de andere kant levert GTA Online nog steeds bakken met geld op en heeft die misschien inderdaad geen nieuwe versie nodig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 27 november 2021 20:20
    @oropher

    Ja dat zou je wel zeggen. Ik heb er ook niet veel hoop op, maar kan zijn dat ze beseffen dat het daar meer vanaf hangt dan van een remaster.
    Wie weet zullen we het ooit weten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mr_joystick88

    • 28 november 2021 09:58
    Rockstar intereseert mij al jaren niet meer, ik wacht wel gewoon tot GTA 6. Het enige waar ik nu misschien nog in geintereseerd ben is die eventuele RDR 1 remaster maar dat eerst maar is zien of die echt komt en vooral hoe dat eruit gaat zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 28 november 2021 12:19
    Kom op Rukstar fix het probleem nou eens echt zelf op en laat het niet over aan een modder.

    Ach ja i kid myself, Rukstar going to be Rukstar en gaat dit never nooit niet oplossen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 28 november 2021 17:01
    @coola Ik blijf het grappig vinden hoe jij Rockstar keihard blijft aanvallen op deze ene misstap. En terecht want wat ze hebben uitgebracht is echt diarree.Maar vervolgens Ubisoft altijd in den treure blijft verdedigen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • CertifiedLoverBoy

    • 28 november 2021 17:36
    @Ziminar hij heeft volgens mij niet alles op een rijtje die kerel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 28 november 2021 17:49
    @CertifiedLoverBoy

    Natuurlijk men moet het weer persoonlijk maken. Ben je boos of zo dat ik het heilige Rukstar aanval?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 28 november 2021 20:06
    @coola In dit geval is het aanvallen van Rockstar terecht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 28 november 2021 17:48
    @Ziminar

    Omdat ubisoft mij tot op heden op geen een gebied teleurgesteld heeft. Iets wat rockstar wel heeft gedaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 28 november 2021 19:27
    @coola
    Rockstar laat hier zeker een flinke steek vallen ben ik helemaal met je eens en ze verdienen alle kritiek die jij ze hier gegeven hebt, maar je doet nu net of Ubisoft altijd alles perfect doet en nooit fouten maakt.
    Ze hebben jarenlang games uitgebracht die hoe dan ook voor de feestdagen in de winkel moet liggen ongeacht in welke staat de game verkeerde. Unity was daar een goed voorbeeld van. Als je zelfs daar niet in teleurgesteld was heb je echt een dikke Ubisoft-bril op.
    Dat je liefhebber bent van Ubisoft is prima, maar het is nogal tegenstrijdig dat Ubisoft nooit kritiek zal krijgen van jou en je iedereen tegen zal spreken die dat wel heeft. In jouw ogen altijd volledig terecht, heb je altijd gelijk en de rest praat altijd bullshit als ze niet dezelfde mening hebben als jij.
    Ik was altijd behoorlijke fan van Blizzard, maar lang niet alle games vind ik goed. Mijn favoriete serie was Diablo. Diablo 3 begon slecht en was ik snel klaar mee, maar met RoS werd de game echt stukken beter.
    Ik houd mijn hart vast voor Diablo 4, ze maken rare keuzes en ben benieuwd hoe dat uitpakt, grote kans dat het de eerste Diablo wordt die ik niet day one aanschaf.
    Rockstar heeft nu de bal laten vallen, maar ik acht de kans groot dat GTA 6 of een RDR 3 weer episch gaat worden.
    Van AC acht ik voor 80% ook te weten wat het gaat worden en dat is voor mij juist een grote reden om die niet te kopen, ben ik ook blij dat ik Valhalla niet aangeschaft heb van wat ik heb gezien en gelezen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 28 november 2021 20:13
    @Ziminar

    Niet alleen Unity maar bij Valhalla lieten ze ook steken vallen. Het wordt verkocht als Assassin's Creed game maar heeft daar weinig mee van doen, er werd van alles beloofd wat ze niet waarmaakt en een XP booster die hebben ze achtergehouden tot ja de grote reviews.

    Ik vond Unity qua gameplay en setting minder daarom die snel weggelegd voor Rogue die wel goed was. Maanden later Unity toch weer opgepakt en toen draaide hij goed. Maar dat het een shitshow was, absoluut.

    Maar ja dat was -gelet op met wie je praat- met Valhalla ook zo. Ik heb de game niet eens kunnen uitspelen vanwege een bug in de druide missie. Toen ik een oudere save laadde, liep de game daar vast. Toen gaf ik maar op.

    Ja hier heeft Rockstar de bal gigantisch laten vallen. Zij zijn nog steeds hoofdverantwoordelijk ook al is het werk gedaan door een andere studio.

    Maar ik heb er ook vertrouwen in dat hun volgende game weet episch wordt.

    Uit morbide nieuwsgierigheid ben ik benieuwd wat de volgende game wordt met de naam "Assassin's Creed" erop maar ik verwacht verder niks.

    En Saaihalla is de enige game die ik heb ingeruild. Zegt al genoeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 28 november 2021 14:47
    Het nagenoeg perfecte trackrecord van Rockstar heeft een flinke deuk opgelopen en dit gaan ze ook niet snel oplossen als het al lukt want een paar mobile games op een console uitgeven dat werkt gewoon niet.

    Dat gezegd zou ik er geen mods voor uitbrengen (hoe terecht ook) want de kans js groot dat Rockstar/Take Two er een stokje voor steken.